Inköp- och orderassistent

Swedemount Sportswear & Fashion AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedemount Sportswear & Fashion AB i Göteborg, Mölndal, Borås, Lysekil, Varberg eller i hela Sverige

Om Oss

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 13 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken - kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com




Publiceringsdatum
2021-12-29

Beskrivning
En spännande och varierande tjänst på vår avdelningen för inköp och produktutveckling där du arbetar med samtliga delar av Sportshopens varugrupper.

Din roll innebär att hantera alla former av administrativa inköpsrelaterade arbetsuppgifter samt att vara en "super user" i vårt affärsystem Navision. Vi lägger därför vikt vid erfarenheter av liknande roller och gärna från sport eller mode branschen.

För mer information om Sportshopen och dess produkter, besök gärna http://www.sportshopen.com/

Dina arbetsuppgifter
I denna mång facetterande tjänst kommer du tillsammans med härliga kollegor bland annat få arbeta med

- Orderläggning av Sportshopens Private Labels
- Framtagning av försäljningsstatistik
- Bevakning och leveransuppföljning av inköps orders mot våra leverantörer
- Stämma av packlistor och övriga skeppningsdokument vid behov
- Skapa nya artiklar i vårt IT system
- Skapa lagernivåer
- Hantera priser och kampanjer
- Uppdatera vårt affärsystem Navision gällande alla våra artiklar kontinuerligt.
- Hantera fakturor och administration av dessa i vårt affärssystem.
- Vara administratör i vårt Pisa program vid uppstart och orderläggning av artiklar
- Ha daglig kontakt med våra leverantörer i Sverige, Europa och Asien.

Kvalifikationer
För att ha framgång i tjänsten anser vi det vara viktigt att du

- Behärskar engelska flytande i tal och skrift
- Bra systemkunskaper i Excel
- Bra förståelse för affärssystem, gärna från Navision

Vår nästa kollega

- Har en god förmåga att arbeta självständigt och att hantera många projekt på en gång
- Är lösningsorienterad, flexibel och gillar att arbeta med flera saker samtidigt
- Är noggrann, strukturerad och ansvarstagande
- Har mycket god samarbetsförmåga, är positiv, framåt och gillar att arbeta i team
- Är ödmjuk och inlyssnande som person

Anställningsvillkor
Du kommer vara placerad på vårt kontor i Göteborg men kommer att en del av din arbetsvecka verka från kontoret i Grebbestad

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med 6 månaders provanställning.

Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregistret på den sökande.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas föres sista ansökningsdatum.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Swedemount Sportswear & Fashion AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/67".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Swedemount Sportswear & Fashion AB (org.nr 556437-2521)

Arbetsplats
Sportshopen Huvudkontor

Kontakt
Karin Sjösvärd
0706-33 16 15

Jobbnummer
6214851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedemount Sportswear & Fashion AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedemount Sportswear & Fashion AB: