Inköp - och upphandlingssamordnare

Stockholms kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-02-14


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll.

Välkommen till oss

Som inköp- och upphandlingssamordnare tillhör du avdelningen för ekonomi och upphandling, där du blir en del av ett engagerat team på 14 medarbetare.

Vi värdesätter samarbete, utveckling och ansvar för att skapa en positiv och effektiv arbetsmiljö. Här får du möjlighet att bidra med din kompetens och engagemang, samtidigt som du ges utrymme att växa och utvecklas i en öppen och stödjande arbetskultur. Vi tror på att ha roligt på jobbet - vi skrattar mycket tillsammans och skapar en arbetsplats där trivsel och gemenskap står i fokus!

"Jag har hög tillit till mina medarbetare och förväntar mig att de tar ett stort eget ansvar. Genom dialog och regelbundna avstämningsmöten arbetar vi i en gemensam riktning. Jag tror också på ett bättre resultat när vi trivs och mår bra på arbetsplatsen."- Alex Baena, ekonomichef

Vi erbjuder

Vi erbjuder en flexibel arbetstid för en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi värnar om din hälsa och välmående genom generösa friskvårdsförmåner samt möjligheten att arbeta hemifrån när arbetsuppgifterna tillåter. Hos oss får du de bästa förutsättningarna för att trivas!

Läs mer här om Stockholms stads förmåner här

Din roll

Som inköp- och upphandlingssamordnare kommer du att ha en central roll i att stödja i planering och genomförandet av upphandlingar.

Dina arbetsuppgifter innefattar:

Uppföljning och förvaltning av avtal.
Ta fram förfrågningsunderlag och utvärdera anbud för att säkerställa att upphandlingarna följer gällande lagstiftning (LOU).
Kontinuerlig kontakt och dialog med uppdragsgivare, leverantörer och andra intressenter för att säkerställa att upphandlingarna genomförs effektivt och enligt verksamhetens behov.
Effektivt samordna och organisera inköpsprocesser samt säkerställa att inköp görs via inköpsportalen.
Hålla utbildningar för chefer, både nya och erfarna, för att stärka kunskapen kring upphandling och relaterade processer.

Vi ser även att du aktivt deltar i utvecklingsarbete för att ständigt förbättra och effektivisera processer samt arbetsmetoder.

Din kompetens och erfarenhet

För att lyckas hos oss och trivas i rollen ser vi att du har:

eftergymnasial utbildning med inriktning inköp/upphandling eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:

arbetat med liknande arbetsuppgifter som beskrivits
erfarenhet av inköp och upphandling inom offentlig sektor.
erfarenhet av lagen om offentlig upphandling (LOU)

Vi söker nu en strukturerad person som kan komplettera vårt team med en stark arbetsstruktur. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med din kollega, där ni delar på uppgifter och ansvar, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. En helhetssyn är viktig för oss, då vi som stödfunktion alltid har stockholmaren och organisationens bästa i åtanke. Vi värdesätter även en god språklig och analytisk förmåga för att korrekt tolka och formulera avtal och uppföljningar. Vi söker dig som är positiv och engagerad samt bidrar till en trivsam arbetsmiljö.

I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.

Publiceringsdatum
2025-02-14

Övrig information
För att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll rekryterar vi utan det personliga brevet. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/791".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Avdelningen för ekonomi och upphandling

Kontakt
Nathalie Aspeqvist, Rekryteringskonsult
08-50811706

Jobbnummer
9165593

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: