Initiativtagande Fakturamatchare med siffersinne
Menigo / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Menigo i Stockholm Menigo är helhetsleverantören för de som jobbar professionellt inom mat och dryck.
Vi erbjuder våra kunder ett brett sortiment av mat, dryck och restaurangutrustning.
Vi finns på åtta orter i Sverige med lager, distributionspunkter och säljkontor från norr till söder med vårt huvudkontor i Stockholm.
Vi är ca 900 kunniga och engagerade medarbetare.
Menigo stödjer och utvecklar svensk gastronomi, som delägare i Restaurangakademien och som partner till Bocuse d'Or, Gastronomiska samtal och White Guide Junior.
Menigos vision är att skapa den bästa inköpsorganisationen som driver och utvecklar affärer med kunder och leverantörer. Med engagemang och uthållighet skapas en gemensam framtid genom att utveckla arbetsätt, sortiment och prisbild i partnerskap med kollegor och leverantörer. Med tydlig kommunikation och stabilt ledarskap arbetar Menigo mot högt satta mål för kunder i Sverige. Menigo har ett brett sortiment och hanterar över 32 000 artiklar.
Du blir en del av Menigos inköpsadministration med placering i Stockholm. Inköpsadministrationen har en central funktion, här finns möjligheter att arbeta med ett stort kontaktnät och att utveckla både verksamheten och dig själv.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Fakturamatchare kommer du att ansvara för hantering och utredning av felaktiga varufakturor. Huvuddelen i ditt arbete kommer att bestå av att analysera, sammanställa och redovisa fakturornas felorsaker. Du ansvarar för att hålla dig uppdaterad gällande information och rutinändringar och se till att fakturorna bearbetas enligt gällande rutiner.
Dina ansvarsområden innefattar kontroll och uppföljning av varufakturor som inte går att stämma av automatiskt och du kommer exempelvis att:
• Korrigera och motboka saldojusteringar
• Utreda felaktigheter gällande pris och kampanj
• Administrera utredningsavgifter och mailbox
• Följa upp leverantörsfordringar
• Bistå controller med statistik, uppföljningar och reserveringar vid månadsbryt
Detta är tjänsten för dig som, med din goda analytiska förmåga och fallenhet för siffror vill bidra till att säkerställa fakturaflödet och kvalitén hos ett företag i framkant inom en spännande bransch. Du har ett brett kontaktnät såväl internt i dina kollegor inom koncernen som externt i svenska och utländska leverantörer.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning i grunden med en god förståelse för bokföringens grunder. Du har minst 3 års arbetslivserfarenhet, gärna inom grossist, transport eller restaurangbranschen. Vidare har du god systemvana, framförallt i Excel. Då en hel del kontakter är internationella är du är flytande i både tal och skrift i såväl svenska som engelska.
Som person är du noggrann och ansvarstagande. Du har ett utmärkt sinne för siffror och god analytisk förmåga. Du tar ansvar för ditt arbete och dina uppgifter och du ser ständigt sätt att förbättra dina egna processer. Vidare är du stresstålig med god förmåga att arbeta strukturerat och systematiskt. Liksom dina kollegor är du hjälpsam, kommunikativ och sprider en god stämning omkring dig.
Viktig information
SW hjälper Menigo i denna rekrytering och din anställning blir direkt hos dem. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sanna Söderlind 08-407 55 69.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Enligt ö.k
Publiceringsdatum2015-12-02ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSanna Söderlind +46 8-407 55 69
FöretagMenigo
AdressMenigo
Arenavägen 61 Box 10013
12126 Stockholm
KontorsadressArenavägen 61
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2557383
Observera att sista ansökningsdag har passerat.