Informationsspecialist Kundmöte med placering i Stockholm
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 062512-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i våra kundcenter. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Informationsspecialist
Arbetsuppgifter och ansvar
Ett av Försäkringskassans viktigaste uppdrag är att göra informationen om socialförsäkringen tillgänglig för alla våra målgrupper på ett effektivt och enhetligt sätt. Precis som övrig verksamhet inom Försäkringskassan är vår strategiska informationsstab och operativa enhet, Information direkt, under utveckling. I vårt uppdrag ingår att värna om Försäkringskassans varumärke. Det gör vi bland annat genom vårt nya kommunikationskoncept. Vi vill att vår information ska uppfattas som om enkel och tydlig med ett personligt tilltal.
Du kommer framförallt att arbeta med intern kommunikation. Ditt uppdrag består i att analysera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsaktiviteter för att stötta våra medarbetare som träffar våra kunder via telefon eller på våra lokalkontor. Arbetet utförs i nära samarbete med vår presstjänst och övriga avdelningar inom Försäkringskassans huvudkontor och kundmötesorganisationer. Du kommer dagligen att uppdatera vårt intranät med viktigt information som våra kunder snabbt kommer att vilja ha besked om till exempel socialförsäkringen i medierna, i politiken och de aktiviteter som Försäkringskassan själv genomför.
Publiceringsdatum2008-11-06KvalifikationerDu har:
• Högskoleexamen om minst 120 poäng inom informationsområdet eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
• God kunskap om hela informationsområdet
• Erfarenhet av att föra ut budskap både muntligt och skriftligt
• Goda omvärldskunskaper och intresse för samhällsfrågor.
Det är meriterande om du har kunskap om Försäkringskassans verksamhet, organisation, uppdrag och mål.
Dina personliga egenskaperDu är kvalitets- och målmedveten, är bra på att analysera information och har mycket god samarbetsförmåga.
Övrig informationAnställning är tillsvidare, heltid, med tillträde omgående.
Mer information
Frågor om tjänsten besvaras av Chefen för Information Direkt Camilla Hangård tfn 786 96 30. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-specialist Eva Roman Giby 070-204 78 90. Fackliga kontaktpersoner är SEKO, Dibba Ebrima, ST, Viveca Loman eller SACO, Birgitta Rosengren. De fackliga representanterna nås via växeln tfn 08-786 90 00.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 062512-2008 senast den 23 november 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 347163
Observera att sista ansökningsdag har passerat.