Incident Manager
Visma Visma EssCom / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Visma EssCom i Stockholm Visma gör verksamheter mer effektiva genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 600 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 300 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 5 500 anställda och omsatte 7 855 miljoner norska kronor 2016.
Visma EssCom AB är ett rikstäckande företag som ligger i absolut framkant vad gäller eftermarknadstjänster inom elektronik och IT. Vi utför service och installationer av IT-relaterad utrustning i hela landet, samt bedriver verkstadsverksamhet och kundsupport på ett antal orter i Sverige. Visma EssCom är certifierade inom ISO 14001, ISO 9001 och certifiering inom OHSAS 18001.
Vi söker nu en Incident Manager med starkt driv, engagemang och med erfarenhet inom Incident Management. Som Incident Manager på Visma EssCom kommer du att i nära samarbete med övrig eftermarknad och kund arbeta övergripande som manager och hantera samt driva ärenden i incidentprocessen. I rollen ingår också att vara en del av ett kundteam, ansvara för SLA-uppfyllnad samt möta kund i månatliga uppföljnngsmöten.
Rollen innebär även att motivera samt säkerställa att medarbetare i teamet följer processer och arbetsrutiner i incidenthanteringen.
Vår Customer Supportverksamhet arbetar i enlighet med ITIL:s processer och roller.
Vi söker dig med stor erfarenhet av supportarbete. Du är service minded och sätter alltid kunden i främsta rummet. Du är analytisk, strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad samt har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos Visma EssCom är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.
I dina arbetsuppgifter ingår även att vid behov fungera som ett stöd till övrig supportverksamhet samt ha nära samarbete med övriga Incident Managers och Problem Managers i organisationen.
Vi vill att du uppfyller följande:
Stor förmåga att driva många uppgifter samtidigt
Tidigare erfarenhet eller arbete som Incident Manager är starkt meriterande, gärna 2-4 års erfarenhet eller mer.
Erfarenhet av att arbeta inom ITIL , certifiering är meriterande
Erfarenhet av ledarskap
Mycket Goda kommunikationsegenskaper
Mycket God förmåga att samarbeta
God förståelse för affärsverksamhet inom dagligvaruhandeln
Kompetens och erfarenhet inom IT (gärna dagligvaruhandeln)
Erfarenhet av arbete med kundsupport
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Som person är du engagerad, motiverad, driven och du är en självklar lagspelare. Du vill lära och utvecklas och delar med glädje med dig av din kunskap och erfarenhet till andra.
Tjänsteort är Bromma. Omfattning: heltid, 40 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.
Tjänsten tillsätts omgående.
Sista ansökningsdag är den 30 november 2017 .
För frågor angående tjänsten, kontakta Fredrik Nordkvist, Support Manager. mejl:
fredrik.nordkvist@visma.comVaraktighet, arbetstid
Heltid 2-4 år
Publiceringsdatum2017-11-07Ersättningfast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Nordkvist +46 10-141 16 00
FöretagVisma Visma EssCom
AdressVisma Visma EssCom
Gårdsfogdevägen 5
16867 Bromma
KontorsadressGårdsfogdevägen 5
Jobbnummer 3788067
Observera att sista ansökningsdag har passerat.