Hyresgästföreningen söker en kommunikativ organisationssekretera

Hyresgästföreningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hyresgästföreningen i Stockholm, Håbo, Gnesta, Trosa, Strängnäs eller i hela Sverige

Varje dag bidrar Hyresgästföreningen, dess förtroendevalda, anställda och medlemmar till att förbättra boendet för människor. Det har vi gjort under många år, och vi vill fortsätta verka för hyresgästers intressen, rättigheter och möjligheter att påverka sitt boende också i framtiden.Vem söker vi?

Som organisationssekreterare är du ett viktigt administrativt och kommunikativt stöd till förbundschef och förbundsordförande.  Du är strukturerad, driven och kommunikativ. Du har sinne för service och detaljer, samtidigt som du kan överblicka helheten och se vad som är viktigt. Du ligger steget före och kommer med initiativ och förslag. Du har lätt för att formulera dig i skrift och kommer regelbundet att skriva nyheter på vårt intranät.

Publiceringsdatum
2013-01-17

Dina arbetsuppgifter
Du planerar och förbereder ledningsmöten i Hyresgästföreningen. Vid dessa möten är du också sekreterare och skriver protokoll.

Du svarar också för ledningskommunikationen genom att skriva nyheter på vårt intranät, ta fram presentationer, samt göra intervjuer och ta reda på fakta i olika frågor i ditt stöd till förbundschefen.

Du ansvarar för hanteringen av synpunkter från medlemmar, både genom att själv prata med medlemmar och genom att utveckla och samordna Hyresgästföreningens hantering av synpunkter.

Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning samt flera års erfarenhet av liknande uppgifter. Som person är du lyhörd, strukturerad och noggrann. Du har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Du gillar att skriva och har lätt att formulera texter av olika slag, protokoll, ledningsinformation och beslutsunderlag. Vi använder klarspråk.

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tjänsten har reglerad arbetstid och är placerad i centrala Stockholm. Tillträdesdag snarast.

Tjänsten är placerad på utvecklingsenheten som har fem medarbetare. Du rapporterar till enhetschefen.

För alla som arbetar på Hyresgästföreningen gäller att du delar våra värderingar och har ett engagemang för de frågor vi driver.

Upplysningar

Upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Anna Åberg, 08-791 02 42 alternativt 070-218 82 42 och av Personalspecialist Lise-Lott Jansson Dufwa 08-791 02 07.

Fackliga kontaktpersoner är för SACO Mari Pettersson, telefon 08-791 02 53 och för Handels Lena Krohn, telefon 08-791 02 62

Så ansöker du
Vi tar emot din ansökan via vårt e-rekryteringsverktyg (knappen nedan) senast den 17 februari 2013
Hyresgästföreningen är indelad i nio regioner över hela landet. Arbetet och behoven kan se olika ut beroende på geografiskt område. Alla regioner samordnar de insatser som behövs för respektive distrikt och här finns all expertis samlad i form av jurister, förhandlare och verk-samhetsutvecklare. Som organisation brinner vi för att alla ska ha rätt till en god bostad till rimlig kostnad.

Hyresgästföreningens Riksförbund är vårt huvudkontor som arbetar med bland annat nationell information, politisk opinionsbildning och utredningar i boendefrågor.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hyresgästföreningen

Adress
Hyresgästföreningen
Box 7514
10392 Stockholm

Jobbnummer
1441211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hyresgästföreningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hyresgästföreningen: