Huvudregistrator
Länsstyrelsen i Stockholms län, Ekonomi- och Personalavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholms län, Ekonomi- och Personalavdelningen i Stockholm Länsstyrelsen är ett koncentrat av den svenska statsförvaltningen - med länet som arbetsfält. Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län. Vi förenar lång tradition och ett rättssäkert arbetssätt med nytänkande, god service och öppenhet. Ett 30-tal olika yrkeskategorier arbetar med frågor som spänner över hela samhällsbredden.
Publiceringsdatum2009-02-04ArbetsuppgifterKonferens- och serviceenheten ansvarar för Länsstyrelsens interna service, telefoni, reception, lokalfrågor, länsstyrelsegemensamma upphandlingar och inköp samt huvudregistratur och arkivfrågor.
Som registrator kommer Du att hantera inkommande, upprättade och utgående handlingar samt klassificera och registrera handlingar i Länsstyrelsens diarium. Du kommer också att svara på telefonfrågor från allmänheten, myndigheter och journalister samt lämna ut efterfrågade handlingar. Du ska kunna vara drivande i utvecklingsfrågor när det gäller diarie- och ärendehantering och delta i arbetet med rutiner och handböcker på området samt genomföra utbildning i diariefrågor. Du har en sammanhållande och konsultativ roll i registratorsfrågor. Arbetet kan också innebära viss arkivering och gallring av handlingar. Du ansvarar för planeringen av och medverkar vid myndighetens postöppning.
KvalifikationerDu har adekvat högskoleutbildning med inriktning på diarieföring och ärendehantering, arkivvetenskap eller närliggande frågor, alternativt har du gått någon annan längre registratorsutbildning. Du ska ha erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom offentlig, helst statlig förvaltning.
Arbetet ställer stora krav på din förmåga att snabbt sätta dig in i olika ärenden och att förstå sammanhang. Du bör ha kunskap om och erfarenhet av tillämpning av offentlighetsprincipen, sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen. Du har goda kunskaper i användning av datorsystem, och det är önskvärt att du har erfarenhet av elektronisk ärendehantering såsom Diabas och Platina samt goda kunskaper i svenska och engelska.
Du är en utåtriktad och ansvarsfull person med gott omdöme. Arbetet förutsätter att du kan arbeta självständigt och samarbeta samt att du är serviceinriktad och noggrann.
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: Snarast
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: Heltid. Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-03-16
Vi vill att du söker tjänsten elektroniskt via Offentliga Jobb.
Det är viktigt att du tar dig tid att fylla i ansökningsformuläret eftersom Länsstyrelsen eftersträvar att alla sökande ges samma möjligheter i ansökningsförfarandet.
Ange följande referens när du ansöker: 1199
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktEwa Carlberg, 08 - 785 4342
Facklig kontaktBjörn Loäng, 08 785 42 15
Ari Féron, 08 - 785 48 18
FöretagLänsstyrelsen i Stockholms län, Ekonomi- och Personalavdelningen
AdressLänsstyrelsen i Stockholms län, Ekonomi- och Personalavdelningen
Box 22067
10422 Stockholm
Jobbnummer 395072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.