Huvudregistrator
Polismyndigheten Västra Götaland / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Borås,
Vårgårda eller i
hela Sverige A-kungörelse
Göteborg - Huvudregistrator vid Förvaltningsavdelningens dokumentationsenhet, Allmänna diariet
Polismyndigheten i Västra Götaland är organiserad i fyra områden med säte i Göteborg, Uddevalla, Borås och Skövde. Därutöver finns tre länsgemensamma avdelningar, Länskriminalpolisen, Länsordningspolisen samt Förvaltningsavdelningen med säte i Göteborg. Polismyndigheten har 3 820 anställda varav ca 2 920 är poliser och 900 är civilanställda.
Förutom allmänt diarium (AL) ingår i dokumentationsenhetens direkta ansvarsområden arkivverksamheten inom Polisområde 1 samt att sköta polismyndighetens referensbibliotek. Dokumentationsenheten svarar dessutom för tillsyn av arkivverksamheten i övriga polisområden och deras allmänna diarier A2-A4. På enheten skall finnas 8 personer, varav 4 svarar för registreringen av allmänna handlingar.
Publiceringsdatum2008-05-29Dina arbetsuppgifterFörutom att Du är arbetsledare för allmänna diariets registratorer skall Du tillsammans med dem se till att löpande uppgifter blir utförda. Du har även den övergripande rollen som controller och samordnare av registreringen i myndighetens samtliga fyra allmänna diarier. I uppgiften ingår också att årligen följa upp ärendehanteringen, genomföra utbildning, lämna förslag till förenkling av ärendehanteringen inom ramen för de begränsningar som lagstiftningen medger.
KvalifikationerVi söker Dig som har adekvat utbildning, minst gymnasial, inom det samhällsvetenskapliga fältet och/eller långtgående erfarenhet av diarieföring eller annat förvaltningsarbete. Du ska vara väl insatt i förvaltningsrätt samt gärna ha erfarenhet från pedagogiskt arbete. Det är meriterande om du har kunskaper i RAR samt har vana att arbeta i polisens olika dataprogram. Det är ett krav att Du har erfarenhet av arbetsledning.
Dina personliga egenskaperFör att trivas på tjänsten tror vi att Du skall vara noggrann och ha ordningssinne, vara initiativrik och ha utpräglad servicekänsla. Du ska ha god samarbets- och kontaktförmåga och ha lätt för att arbeta både självständigt och i grupp. Ett krav är att Du ska ha god förmåga att utrycka Dig i såväl tal som skrift. Vi ser helst att Du är flexibel, kreativ och uthållig. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Ytterligare information lämnas av enhetschefen Lars-Göran Johansson, dokumentationsenheten, tfn 031-739 2650
I rekryteringsarbetet kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.
Fackliga företrädare för OFR/S är Anna-Lena Carli och för SEKO Nicklas Andersson. Båda kan nås via polisens växel, 114 14.
Vid upprättande av sökandeförteckning kommer Dina personuppgifter att registreras. Genom Din ansökan godkänner Du denna registrering.
Dokument som sparats i den senaste X-versionen av Office-paketet, d.v.s. från dokument som skrivits i Word, Excel eller PowerPoint och avslutas med -dock, -xlsx och -pptx kan tyvärr inte tas emot. Istället ska de sparas i äldre versioner av motsvarande program och avslutas med -doc, -xls eller -ppt.
Skriftlig ansökan inges till Polismyndigheten i Västra Götaland, Box 429, Allmänna diariet, rum 6516, 401 26 Göteborg, eller på fax 031-739 2972, senast den 2008-06-18
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidare/Heltid
ErsättningFast lön
Individuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-06-18
Ange följande referens när du ansöker: AL-713-5353/08
FöretagPOLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
AdressPOLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
BOX 429
40126 GÖTEBORG
KontorsadressSTAMPGATAN 28
GÖTEBORG
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7392000
E-postadress:
polismyndigheten@vastragotaland.polisen.se Jobbnummer 234825
Observera att sista ansökningsdag har passerat.