HR-specialist sökes för utvecklande uppdrag

Komet Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Komet söker för uppdragsgivares räkning en HR-specialist för ett vikariat på ca 14 månader. Vår kund är del av en stor internationell koncern inom fordonstillverkning. Företaget verkar på den svenska storstadsmarknaden med försäljning, service och reparation av bilar från koncernens varumärken. Idag har organisationen ca 1600 anställda.

Som HR-specialist kommer du att bistå och stödja våra chefer, både på kollektiv- och tjänstemannasidan, med kunskap och information om regler, arbetsrättsliga lagar, kollektivavtal samt "best practice" inom HR-området.

Du kommer även att arbeta med sedvanliga HR-uppgifter såsom rekrytering, rehabilitering och arbetsmiljö mm. Att stötta och coacha operativa chefer i förhandlingar och tät kommunikation med övriga HR-kollegor ingår i vardagen.  

Är du den vi söker?

Vi ser att du som söker har flerårig erfarenhet från liknande arbete. Detta innebär vana att självständigt arbeta inom områden som arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering m.m. Du har en relevant akademisk utbildning på universitetsnivå eller motsvarande. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet från en serviceorganisation.

Vi ser att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift samt innehar B-körkort. Du är en van användare av Officepaketet. Meriterande är tidigare kunskaper inom löne-/personalsystemet AGDA och/eller SHLs personlighets- och färdighetstester (OPQ och Verify).

För att trivas i denna dynamiska säljorganisation är det viktigt att du är prestigelös, stresstålig och har förmåga att snabbt kunna skifta fokus. Du är en ödmjuk och empatisk kommunikatör med hög integritet. Du ser problem som utmaningar och möjligheter och är inte rädd för att påverka. Då du har både interna och externa kontakter är god social förmåga och kommunikativa färdigheter betydelsefullt. Relationsbyggande är en självklarhet för dig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet, men arbeta ute hos en av våra kunder.

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka inte att skicka oss din ansökan snarast! Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Information om tjänsten
Start: Oktober
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid

Publiceringsdatum
2013-08-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KC-CG, Konsultchef 020-252600

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Box 70368
10724 Stockholm

Jobbnummer
1617800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: