HR-specialist med inriktning rekrytering till Partille kommun
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Partille kommuns centralt organiserade HR-avdelning leds av HR-chef och består av rekryteringscenter, bemanningscenter, löneenhet och HR-partners. Rekryteringscenters uppdrag är att erbjuda stöd till kommunens samtliga chefer i deras viktiga rekryteringsarbete, samt att hantera LAS-frågor, marknadsföring av Partille kommun som arbetsgivare och lediga tjänster, samt att samordna kommunens deltagande vid rekryteringsmässor och andra typer av event med fokus på rekrytering och kompetensförsörjning.
HR-avdelningen finner du på kommunhuset i centrala Partille, dit du tar dig enkelt med bil, buss eller tåg!
Publiceringsdatum2023-08-09ArbetsuppgifterPå vår arbetsplats är vi måna om varandra, om ständig förbättring av våra arbetssätt och framförallt om att med hög kvalitet stödja kommunens chefer i alla typer av HR-frågor! För att möta de behov som finns i våra verksamheter utökar vi nu vårt rekryteringscenter från fyra till fem medarbetare, vilket ger dig möjlighet till ett roligt, viktigt och utvecklande uppdrag!
På rekryteringscenter är vårt huvudsakliga uppdrag att erbjuda ett kvalitativt stöd inom kompetensbaserad rekrytering till kommunens alla chefer, i såväl medarbetarrekrytering som chefsrekrytering. Utöver detta ansvarar vi för kommunens centrala LAS-rutin, utbildningsinsatser inom rekrytering och LAS, samt är delaktiga i kommunens breda arbete med employer branding och kompetensförsörjning. Framåt ser vi, likt många andra, utmaningar med kompetensförsörjning till flera av våra verksamheter inom kommunen. Genom att anta denna utmaning med ett brett register och ett gott samarbete mellan olika funktioner inom kommunen, kommer vi att kunna bedriva hållbara och kvalitativa verksamheter även i framtiden. För att lyckas med detta behöver vi som medarbetare på HR-avdelningen vara flexibla kring hur vårt uppdrag och våra roller utformas framöver. Vi hoppas att du, precis som vi, tycker att detta låter spännande!
Som medarbetare på HR-avdelningen har du förmånen att kunna växla mellan kontors- och distansarbete om du vill, vilket vi uppskattar och ser som en förutsättning för ett hållbart arbetsliv. Vi har flextidsavtal och friskvårdsbidrag, och om du är intresserad av träning så finns det ett litet gym i kommunhuset som medarbetare kan nyttja. Partille kommun är en lagom stor arbetsgivare med korta kommunikations- och beslutsvägar. Vi vågar göra idéer till verklighet och gillar att testa nytt.
Välkommen till en arbetsplats att trivas på! Är du nyfiken på vem din närmsta chef kommer att bli får du gärna besöka Eva-Lotta Romlins profil på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/in/lotta-romlin-345b5045/ KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen inom HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet från självständigt administrativt och praktiskt arbete inom rekrytering. Du har erfarenhet av att driva chefsrekrytering med tillhörande samverkan med fackliga parter. Uppdraget kräver att du har goda kunskaper inom LAS (lagen om anställningsskydd) och erfarenhet av att hålla i utbildningar och/eller workshops. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med employer branding och kompetensförsörjning ur ett brett perspektiv är det meriterande, liksom om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kommunal sektor.
Vi tror att du som passar för tjänsten har en god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi tittar lite extra på din förmåga att samarbeta och din förmåga att snabbt ställa om och anpassa dig efter ändrade omständigheter. Eftersom vi har fokus på utveckling ser vi att du trivs i en roll där du förväntas ta egna initiativ och självständigt driva dina processer framåt. Som person är du strukturerad samtidigt som du har förståelse för att det inte finns färdiga processer i alla våra arbetsområden, vi bygger dem tillsammans längs vägen.
När du söker tjänsten behöver du endast fylla i ditt CV och svara på enkätfrågorna. Vi vill säkerställa ett kompetensbaserat urval och därför behöver ett personligt brev inte bifogas/anges. Vi kommer även som en del i urvalsprocessen att använda oss utav ett arbetspsykologiskt test.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
ÖVRIGT
Första intervjuer planeras i första hand till 29/8 och 31/8. Fördjupningsintervjuer planeras i första hand till 7/9.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/312".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Arbetsplats Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Kontakt HR-chef
Eva-Lotta Romlin
031-7921356 Jobbnummer 8014933
Observera att sista ansökningsdag har passerat.