HR-specialist med erfarenhet från offentlig verksamhet

Experis AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Helsingborg, Bjuv, Höganäs, Landskrona, Bräcke eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-10-12

Dina arbetsuppgifter
I charmiga lokaler i Helsingborgs stadskärna hittar du vår kund som nu söker en HR-specialist för ett uppdrag på ca 6 månader, men med möjlighet till förlängning. Uppdraget är på en förvaltning inom Helsingborg Stad och vi söker främst dig som har jobbat med HR-frågor i en offentlig verksamhet och gärna med god kännedom om kollektivavtalet Allmänna bestämmelser.

Du kommer att arbeta brett med olika HR-frågor som bland annat innefattar rekryteringar, stöttning till cheferna i HR-relaterade ärende, arbetsrätt, förhandlingar samt koordinera och ansvara för löneöversynen. Du kommer att ingå ett team bestående av en HR-chef och en HR-specialist, men även jobba i nära samarbete med den kommunövergripande personal- och löneavdelningen.

Uppdraget är med omgående start.

Vem är du?

Vi söker dig som har högskoleexamen inom personalområdet samt några års erfarenhet av HR-arbete, gärna från offentlig verksamhet som haft Allmänna bestämmelser som kollektivavtal. För rollen som HR-specialist måste du vara trygg i dig själv och trivas med att jobba i en verksamhet som mediabevakas om händelser och arrangemang som sker lokalt i kommunen.

Du bör kunna identifiera dig som en duktig kommunikatör och kunna skapa och bibehålla goda relationer. Du har förmåga att möta alla typer av människor och genom lyhördhet hjälpa dem med deras ärende. För dig är det självklart att samarbeta med kollegor och andra aktörer både inom och utanför organisationen.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter.

Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Kika gärna på länken för att se hur andra tänker om att jobba hos Experis. https://youtu.be/46LNkKjHAhM

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Frida Stubbendorff på

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-23
Ange följande referens när du ansöker: 12507
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Nelson 040-660-63-67 asa.nelson@se.experis.com

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
25200
25200 1283

Kontorsadress
Sundstorget 1

Jobbnummer
3101384

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: