HR-specialist för ett längre vikariat

Maxkompetens Konsult AB / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-12-15

Arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en erfaren HR-specialist för ett längre vikariat. Kunden är verksam inom tillverkningsindustrin och är beläget ett par mil utanför Växjö.

Som HR-specialist hos vårt kundföretag kommer du främst att arbeta med att:

Coacha och stötta avdelningscheferna med allt ifrån rekrytering till kompetensförsörjning, utveckling och övriga personalärenden.
Vara delaktig i kommande implementering av nytt lönesystem.
Ansvara för löpande avstämningar gentemot FK och FHV rörande internt anställda.
Rapportera in och sammanställa aktuell statistik, såsom personalrapporter och månadslistor.
Sköta löpande personaladministration, innehållande hantering av anställningsavtal, protokollföring samt övriga aktuella betyg/intyg till anställda.
Skapa och ansvara för introduktionsscheman för nyanställda samt koordinera feriearbetarnas introduktion och anställning.
Representera HR-avdelningen vid bland annat produktion- och skyddskommittémöten.

Tjänsten kommer att innebära en mängd olika arbetsuppgifter av varierande omfattning. Du samarbetar främst med 1-2 kollegor där ni tillsammans representerar företagets HR-avdelning.
Företaget tillämpar idag både Unionen och Gemensama Metallavtalet, vilket vi ser som ett krav att du har någon form av erfarenhet ifrån.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. Vikariatet pågår inledningsvis 1-1,5 år men kan komma att justeras något under anställningstiden.

Profil
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet inom HR-området. Vi ser gärna att du har någon form av utbildning inom området med fördel mot arbetsrätt. För att lyckas i rollen bör du vara självgående inom rekrytering, arbetsrätt, personaladministration och coaching. Du har lätt för att hantera människor och du gillar att ta tag i olika personalärenden. Vidare bör du även vara bekväm med att läsa och hantera Gemensamma Metallavtalet, du är van att arbeta med produktionspersonal samt har du även en god erfarenhet av tjänstemän och då Unionens kollektivavtal.

Som person är du självgående, driven och kreativ. Du har lätt för att kommunicera och är lyhörd gentemot din omgivning. För att lyckas i rollen bör du även vara öppen, tydlig och rak, du trivs med att assistera och stötta andra samt gillar du att komma med egna förslag. Du är van att sitta i förhandlingar och hanterar detta på ett professionellt och samarbetsvilligt sätt.

Din administrativa ådra är väl fungerande och du arbetar med fördel efter en god struktur. Att vara noggrann och kvalitetsmedveten ser vi som en självklarhet, likaså att du har en sund inställning till förändringar och är gärna själv med och bidrar till optimering och förbättring. Kunskaper inom löneadministration och lönehantering av såväl tjänstemän som kollektivanställda ser vi som en klar fördel.

Din engelska är flytande i tal och skrift, likaså har du en mycket god systemvana.

Start: Januari/februari 2015
Arbetsplats: Hos vår kund i Kronobergs Län
Arbetstid/omfattning: Heltid minst 1-1,5 år
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se . Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Maxkompetens startade 2003 och har kontor på sex orter i Sverige. Vi är ett av Sveriges ledande företag för uthyrning av studenter och akademiker och har en stor del av vår verksamhet riktad mot teknik och industri. Vi tillsätter årligen över 1 000 jobb och har ca 250 konsulter ute på uppdrag varje dag.

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-11
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3067
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Lindberg 0470-788051 kristina.lindberg@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Framtidsvägen 12
35196 Växjö

Kontorsadress
Framtidsvägen 12, Växjö

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2101006

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: