HR-rådgivare sökes till vår kundtjänst inom HR/Lön

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Region Östergötlands kundtjänstfunktion har i uppdrag att vara en gemensam kontaktväg in för regionens stöd och serviceverksamheter.

Kundtjänsten är indelade i fyra kompetensområden som hanterar förstalinjesupport inom områdena, 1. IT och medicinsk teknik, 2. fastighet, service och inköp, 3. HR och lön, 4. ekonomi och patient. Kundtjänsten finns tillgänglig i primärt två kanaler; telefon samt stöd- och serviceportalen. Vår service innefattar att ge stöd, rådgivning och information, hantera beställningar och felsöka. Vi finns till för chefer, medarbetare, invånare, patienter och externa organisationer. Vår utgångspunkt bygger på att leverera en god service med kvalitet samt ett professionellt och trevligt kundbemötande. Gruppen inom kompetensområde HR och lön söker nu ny kollega!

Publiceringsdatum
2023-07-12

Dina arbetsuppgifter
Rollen som HR-rådgivare inom kompetensområde HR och lön innebär primärt att ge information och rådgivning i generella och centrala regiongemensamma HR-/lönefrågor. Det innebär också att ge support i våra olika HR-system. Kundtjänsten vänder sig främst till chefer, administratörer och medarbetare inom Region Östergötland, men även externa aktörer och invånare. Som HR-rådgivare tar du emot och besvarar frågor via telefon, e-post och ärendeportal. I vår arbetsgrupp sker arbetet enligt en arbetsrotation, vilket innebär halv dag med ärendehantering och halv dag med telefonsupport.

Det finns även möjlighet att ha ett eller två fördjupningsområden utifrån intresse och kompetens, vilket bidrar till både din och verksamhetens kompetensutveckling. Gruppens arbetssätt präglas av utveckling och ständiga förbättringar, där vi arbetar för att uppnå gemensamma mål för kundtjänsten och inom HR-området. Som medarbetare hos oss har du ett nära samarbete med dina kollegor genom morgonmöten, ärendegenomgångar samt funktionsmöten. Du utgör en del av Region Östergötlands stöd- och service koncept där kundtjänsten är en förstalinjesupport. Vi har ett upparbetat samarbete med bakomliggande funktioner till kundtjänsten, vilket vi ser över och utvecklar kontinuerligt utifrån verksamhetens behov.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har gått PA/HR-programmet eller har en vidareutbildning som lönespecialist alternativt att du har minst två års dokumenterad erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration/personaladministration. Erfarenhet av kundtjänst/support eller service är starkt meriterande då bemötande och kundkontakten är en central del av arbetet. Du har goda kunskaper inom HR- och löneområdet ur ett brett perspektiv, då kundtjänsten vänder sig till både chefer, administratörer och medarbetare inom Region Östergötland som arbetsgivare samt invånare och externa organisationer. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha jobbat med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB) och Heroma då du förväntas ge guidning i både systemet utifrån dess funktioner samt vad som gäller enligt aktuellt kollektivavtal. Då vi hanterar frågor via telefon, e-post och ärendeportal är goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift en förutsättning för tjänsten. Har du erfarenhet av ärendehanteringssystem tidigare är detta ett plus.

Dina personliga egenskaper
Som person är du positiv, engagerad och serviceinriktad. Du är ansvarsfull och målmedveten i ditt arbete och du uppskattar att arbeta i team i ett nära samarbete med kollegor. Förutom att vi har en arbetskultur som präglas av arbetsglädje, prestigelöshet och tätt samarbete kollegor emellan så har du även kontakt med andra HR-kollegor eller kundtjänstmedarbetare utifrån samarbetet med bakomliggande funktioner till kundtjänsten. Vi vill därför att du är kundorienterad, strukturerad och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt. Det är även viktigt att vara anpassningsbar och kunna ställa om utifrån kundens behov och önskemål samt utifrån verksamhetens planering. Du behöver vara lösningsorienterad, utvecklingsinriktad och gilla att arbeta i ett högt tempo för att trivas hos oss.

Anställning och ansökan
Varmt välkommen in med din ansökan! På grund av semesterperiod kan återkoppling på din ansökan komma att dröja. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag.

Läs gärna om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner hos oss.

Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ersättning
Individuella löner tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/1489".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Östergötland (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
HR kundtjänst

Kontakt
Enhetschef Ingela Ström
ingela.strom@regionostergotland.se

Jobbnummer
7958441

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: