HR-konsult som vill arbeta med personalförsörjning
FMV / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos FMV i Stockholm,
Sundbyberg,
Upplands-Bro,
Håbo,
Nynäshamn eller i
hela Sverige FMV levererar teknik för Sveriges säkerhet.
Med teknisk och affärsmässig kompetens förser vi försvaret med produkter, system och tjänster. Genom samarbete med många aktörer, både nationellt och internationellt, säkrar vi kvalitet och prestanda till rätt kostnad. Vi levererar den mest kostnadseffektiva lösningen för människa, miljö och säkerhet.
Det är FMV:s bidrag till svensk försvarsförmåga. Läs mer på
www.fmv.seEnheten för Human Resources svarar för övergripande utveckling och styrning av FMV:s kompetensförsörjning samt tillhandahåller stöd inom området. I uppgifterna ingår att utarbeta FMV:s övergripande HR strategi, att utveckla policy, riktlinjer, metoder, verktyg och arbetssätt samt att stödja organisationen konsultativt och operativt med personaladministrativ service.
Jobbet
Du kommer som HR-konsult främst att arbeta med fokus på rekryteringsfrågor som stöd till verksamhetens chefer. Du kommer också att arbeta med utvecklingsfrågor inom området.
Exempel på uppgifter är:
• stödja chefer i frågor kring rekrytering, omplacering, avveckling och därtill knutna anställningsvillkor
• arbeta med utveckling och uppföljning av policy, processer, metoder och verktyg samt svara för kravställning av administrativa stödsystem inom området
• medverka i FMV:s arbete med att vara en attraktiv arbetsgivare
• leda och medverka i utredningar och projekt
• medverka i utformningen av HR-information på FMV:s hemsida
• vara länken mellan HR-enheten och lokalt placerade HR-assistenter
Du kommer också att medverka i andra projekt inom HR-enhetens övriga områden.
Provtjänstgöring kan eventuellt komma att tillämpas.
Du
Du ska ha högskoleutbildning inom HR-området samt flera års erfarenhet av arbete med HR-frågor, framförallt med rekrytering. Du ska vara van att ge konsultativt stöd till chefer, men också av att driva frågor och leda arbetsgrupper. Som person är Du initiativrik, självgående och drivs av ett stort engagemang för HR- arbetet. Du är tydlig i din kommunikation och har utpräglad samarbetsförmåga..
Du har tillgång till externa nätverk och god kunskap om vad som händer inom HR-området och utvecklar ständigt dina kunskaper. Du kan uttrycka dig väl såväl skriftligt som muntligt både på svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
FMV prioriterar arbetet med att öka mångfalden, vilket innebär att det i det här jobbet ställs stora krav på förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar resultat i verksamheten och förmåga att kunna hantera detta i arbetet.
Publiceringsdatum2012-05-02Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar FMV med Adecco Rekrytering. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annika Vermunt på telefon 08-100 500.
FMV erbjuder stora utvecklingsmöjligheter med många spännande projekt i internationell miljö. Du får ta mycket ansvar och har stora möjligheter att påverka ditt eget arbete. I gengäld vill vi att du arbetar prestigelöst, agerar affärsmässigt och fokuserar på resultatet.
Du kommer till en arbetsplats som lägger stor vikt vid kompetensutveckling, friskvård och bra anställningsvillkor. Hos oss kan du förena det professionella med det privata. Du jobbar vid Gärdet i Stockholm och måste vara svensk medborgare.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Louise Sommarström, C HR, 08-782 5484
Ruth Larsson, HR-strateg, 08-782 6378
Thorwald Nilsson, SACO, 08-782 4000
Gun Zetterquist, TCO/Försvarsförbundet, 08-782 4000
Robert Averin, Officersförbundet, 08-782 4000
Göran Stolpe, SEKO, 08-782 4000
FöretagFMV
AdressFMV
11588 Stockholm
Jobbnummer 1230450
Observera att sista ansökningsdag har passerat.