HR-konsult med rehabiliteringsinriktning
Arena Personal Sverige AB / Administratörsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Om tjänsten
Vi söker en HR-konsult med rehabiliteringsinriktning till vår kund på Värmdö.
Uppdraget beräknas starta i mitten på augusti och pågå fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning.
Arbetstiderna är vardagar 08:00-17:00 med viss flextid.
I din roll som HR-konsult förväntas du arbeta verksamhetsnära och stödja företagets chefer i deras rehabiliteringsansvar med målet att minska sjuktalen och få tillbaka fler i arbete. Det innebär att du kommer att arbeta som ett operativt stöd till cheferna i deras arbetslivsinriktade rehabiliteringsarbete i enlighet med företagets rehabiliteringsprocess. Du samarbetar med fackliga organisationer, företagshälsovård, försäkringskassan, arbetsförmedlingen samt med dina kollegor vid personalavdelningen. Du fungerar som coach och inspiratör för företagets chefer i deras rehabiliteringsarbete.
Din profil
Vi söker dig som är beteendevetare, socionom, personalvetare eller har annan utbildning som vi bedömer är likvärdig. Du har flera års erfarenhet av att självständigt driva rehabiliteringsprocesser framåt och är van att agera som arbetsgivarens representant. Vi ser gärna att du har erfarenhet från olika branscher och verksamheter och det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal verksamhet och dess avtalsområden.
Du är utåtriktad och diplomatisk med ett tydligt arbetsgivarperspektiv. Resultatinriktning, ansvarstagande och samarbetsförmåga kännetecknar dig som person. Du har en stark känsla för service och är en skicklig kommunikatör, såväl muntligt som skriftligt. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter. Har du arbetat i systemet Heroma så är det meriterande.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2018-07-11ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-24
Ange följande referens när du ansöker: 6065
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndreas Rudberg
FöretagArena Personal Sverige AB
AdressArena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7
Jobbnummer 4250729
Observera att sista ansökningsdag har passerat.