HR-konsult med erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering, Stock

Shaya Solutions AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: ca. 12 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Uppdragsstart: Enl. ök.
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Bakgrund

Kunden växer kraftigt och för att kunna stödja den spännande tillväxtrestan stärker HR upp med fler rekryterare till deras rekryteringsteam.

HRs uppgift är att fungera som en strategisk, styrande och stödjande funktion som i samarbete med verksamheten arbetar mot att bli Sveriges mest attraktiva arbetsplats inom energibranschen. HR och rekrytering ska fungera som en integrerad partner till verksamheten och arbetet ska alltid präglas av professionalitet, proaktivitet och mod.

Uppdragsbeskrivning

Svenska kraftnät planerar närmaste året att tillsätta närmare 400 tjänster, där rekryteringsteamet har en nyckelroll i att stötta cheferna genom hela rekryteringsprocessen. Vi är i behov av att främst rekrytera ingenjörer, projektledare och IT-specialister, men även medarbetare med mer administrativa uppgifter och chefer inom samtliga områden.

Rollen som rekryterare innebär att du arbetar i tätt partnerskap med våra chefer och stöttar cheferna genom hela rekryteringsprocessen.

Vår rekryteringsprocess utvecklas löpande och där bidrar du med nya ögon och förbättringsförslag. Därmed kommer det förekomma visst utvecklingsarbete av rutiner och arbetssätt gällande rekryteringsprocessen.

Publiceringsdatum
2022-03-17

Dina arbetsuppgifter
• Projektleda rekryteringsprocesser, chefs- och specialistrekryteringar
• Kravprofiler och annonser
• Urval
• Djupintervjuer
• Referenstagning
• All typ av administration kopplad till rekryteringsprocessen

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Högskoleutbildning. Gärna inom personal- eller beteendevetenskap
• Minst 3 års erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
• Minst 2 års erfarenhet av att rekrytera på kvalificerad nivå, chefer och/eller specialister.
• Minst 2 års vana av att självständigt driva/projektleda rekryteringsprocesser framåt.
• Mycket goda och dokumenterade administrativa kunskaper.
• Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Erfarenhet av statlig rekrytering och den statliga värdegrunden
• Erfarenhet av rekrytering inom inom el- och energibranschen (ingenjörer, IT).
• Erfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

• Strukturerad - du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och har helhetsperspektiv. Sätter upp och håller tidsramar
• Relationsskapande- du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer. Arbetar bra med andra människor, relaterar till andra på ett lyhört och förtroendeingivande sätt.
• Tydlig/kommunikativ - Du kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp.
• Självgående - Du tar ansvar för sin uppgift. Strukturer själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
• Personlig mognad - Du är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som anpassar sig efter situationen.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 12 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Kontakt
Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se

Jobbnummer
6447935

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: