HR-konsult/koordinator sökes till skärgårdskommun
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Ekonomiassistentjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Rekryteringsbolag
Publiceringsdatum2019-03-11Dina arbetsuppgifterI rollen som HR-konsult/koordinator får du möjligheten till ett brett och omfattande uppdrag inom kommunens olika verksamheter. Du kommer att tillhandahålla professionellt stöd och sakkunnig rådgivning i operativa personalfrågor till kommuns chefer.
Utöver dessa arbetsuppgifter är du koordinator för HR-enheten. Det innebär att du har ansvar för att utveckla och driva HR-enhetens administrativa rutiner, dokumenthantering och diarieföring. Arbetet innebär också administrativt arbete med diarieföring, dokumenthantering, samordning av möten mm Du kommer även ha delat ansvar för personalavdelningen internkommunikation, främst via intranätet.
Rollen är nyformad och det finns därför stora möjlighet att utveckla rollens arbetsuppgifter och sätta sin egen prägel. På sikt finns det också utvecklingsmöjligheter inom HR -avdelningen.
Erfarenhet och utbildning
Vi ser att du har en högskoleexamen från personalvetarprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig. Du har 1 - 2 års erfarenhet av brett HR-arbete på en HR- avdelning i en större organisation. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsnära chefsstöd och har förståelse för fackliga förhandlingar. Vi ser gärna att du har erfarenhet från olika branscher och verksamheter och det är också meriterande om du har erfarenhet från kommunal verksamhet och dess avtalsområden.
Som person är du trygg i dig själv och trivs med en varierande roll som innehåller både administration och brett HR arbete. Du är en Initiativtagande, problemlösare med eget driv som tar ansvar för att skapa ett gott samarbete med kollegor och övriga kontakter i organisationen. Du har också en stark känsla för service och är en skicklig kommunikatör, såväl muntligt som skriftligt. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter.
Vi erbjuder dig
En tillsvidareanställning i en kommun på en personalavdelning someftersträvar ständig utveckling och är en viktig del i helheten. Tillsammans är vi en del i arbetet med att fortsätta utveckla kommunen till en attraktiv arbetsgivare och förebild inom personalfrågor. Vi erbjuder dig ett viktigt, roligt och utvecklande arbete i en prestigelös grupp där samarbete är en självklarhet samtidigt som var och en tar ett tydligt personligt ansvar för arbetsuppgifterna. Vi sitter i ett ljust och modernt kommunhus med öppna landskap och flexikontor med närhet till buss.
Som anställd på kommunen erbjuder vi dig ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och vi tillämpar rökfri arbetstid.
Sista ansökningsdagen
är den 2019-03-29
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Maria von Sterneck via mail:
maria.vonsterneck@jurek.se eller på 073 70 771 70.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Von Sterneck 0737-07 71 70
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4660872
Observera att sista ansökningsdag har passerat.