HR-konsult
Jobquest Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-07-01ArbetsuppgifterJobQuest söker för kunds räkning en driven HR-konsult inom Stockholmsområdet!
Som HR-konsult kommer du att ha ett övergripande ansvar för HR administration samtidigt som du är kontaktperson och stöd till cheferna och medarbetare. Du kommer att säkra rätt kompetens genom rekrytering, utföra successionsplanering, strategiskt personalplanering genom talent management samt utveckla väldefinierade personalplaner.
I de dagliga arbetet ingår även:
• Ansvara för rekrytering för högre chefer
• Underhåll av dokumentation enligt Svensk arbetsrätt för att säkerställa att bestämmelserna följs.
• Performance Management vilket innebär genomförande och uppföljning av globala prestationsbedömning och talent management.
• Systematiskt arbetsmiljöarbete, friskvårdsaktiviteter och företagshälsovård
• HR Administration och rapportering så som ägande av underhåll och HR data.
• Vara en del av ledningsgruppen för HR Sverige och i de tilldelade Business Unit.
• Du genomför rätt prioriteringar och arbetar strukturerat och effektivt.
Uppdraget är en del av JobQuest personaluthyrning. Din anställning är hos oss på JobQuest med du kommer att arbeta som konsult ute hos vår kund.
Uppdragstiden är heltid under perioden 2016-07-13 t.o.m 2017-04-28 med möjlighet till förlängning.
ProfilFör att lyckas i denna roll bör du vara flexibel, självständig och ha en vilja att utveckla verksamheten. Du är resultatfokuserat och trivs i en händelserik miljö. Du har en god kommunikativ förmåga och lätt för att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer med chefer och med HR kollegor.
Kompetenser• En meritlista med minst 3-års erfarenhet av HR på en liknande nivå
• En universitet kandidatexamen i Human Resources Management eller motsvarande.
• Svensk union förhandling erfarenhet
• En god förståelse av den svenska arbetslagstiftningen
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Din ansökan:
Ansök så snart som möjligt, men senast den 31 juli via vår CV databas på
www.jobquest.se . Då tjänsten kan komma tillsättas tidigare kommer vi att arbeta löpande med rekryteringsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Din ansökan ska innehålla cv, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post
kontakt@jobquest.seKollektivavtal: Vi följer bemanningsföretagens kollektivavtal.
När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer
Om JobQuest:
JobQuest är ett snabbt växande bemannings- och rekryteringsföretag med lång och bred branscherfarenhet. Vi vet att bredd skapar möjligheter, både för dig som kund och för dig som kandidat.
Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, att aktivt och engagerat hjälpa till att länka samman människor både företagare och privatpersoner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga i relation till kund och kandidat.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Möjlighet till förlängning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSarah Emanuelsson
FöretagJobquest Sverige AB
AdressJobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm
KontorsadressUpplandsgatan 7 11123 Stockholm
Jobbnummer 2936241
Observera att sista ansökningsdag har passerat.