HR-Generalist till stort bolag i Solna

Poolia Office Professionals AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Presentation

Poolia söker nu för kunds räkning en driven, resultat-orienterad och kommunikativ HR generalist som är duktig på arbetsrätt och gärna har en bakgrund från stort bolag.

Har du goda kunskaper inom arbetsrätt och lönerelaterade frågor kan det här uppdraget vara perfekt för dig!

Du kommer arbeta heltid som konsult via Poolia under 7 månader och tjänsten tillträdes i augusti och företaget sitter i fräscha lokaler i Solna.

Publiceringsdatum
2016-06-01

Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR generalist kommer du arbeta med arbetsmiljö, fackliga förhandlingar, lönerevision, personaladministration, allmän HR-administration samt admin kring lön, förmånsfrågor och compensation & benefits.

Utbildning/erfarenhet

Vi ser att du har en examen från personalvetarprogrammet eller något som bedöms motsvarande. Du har arbetat i minst 4-5 år på en HR-avdelning och har goda arbetsrättskunskaper. Vidare ser vi att du har erfarenhet från brett HR-arbete och arbetat mot högre chefer tidigare.

Du har mycket goda kunskaper i båda svenska och engelska. Som person är du kommunikativ, samarbetsvillig, driven och framförallt resultat-orienterad. Har du erfarenhet av neddragning samt tillväxt är det meriterande. Du känner dig trygg i Officepaketet och har goda kunskaper i Excel.

Vi kan erbjuda dig möjligheten att få arbeta på ett stort internationellt bolag där det händer mycket. Trivs du i en dynamisk miljö och vill få möjligheten att arbeta brett med HR kan denna tjänst vara perfekt för dig.

Urval och intervju sker löpande, välkommen med din ansökan.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 43533
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Andersson

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2882188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: