HR-chef till Skultuna kommundelstjänst
Västerås stad / Ekonomichefsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås,
Köping eller i
hela Sverige Jobba med det viktigaste. Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och väl fungerande stad där framtidstro står i centrum. Välkommen till en arbetsplats full av liv.
Publiceringsdatum2014-01-24ArbetsuppgifterI Skultuna kommundelstjänst arbetar 350 personer med tjänster inom skola, vård och omsorg, kultur samt teknisk närservice. Vår organisation har sju resultatenheter och kännetecknas av närhet till politiken, få chefsnivåer och snabba beslutsvägar. Vi har ett uppdrag att genom samverkan med företagare, föreningar och andra organisationer ta tillvara på idéer, engagemang och kunskap som skapar utveckling för Skultuna kommundel samt gynnar dess attraktivitet.
Som HR-chef i Skultuna kommundelstjänst sitter du i ledningsgruppen och har ett nära samarbete med både förvaltningschef och ekonomichef. Du arbetar konsultativt och strategiskt med kvalificerat HR-stöd till chefer. Ditt arbetsområde berör hela HR-området med frågor såsom kompetensförsörjning och kompetensutveckling, lönebildning, samverkan, förändringsarbete, arbetsmiljö och arbetsrätt. Du ansvarar ensam för HR i Skultuna kommundelstjänst men inom Västerås stad som organisation finns ett nätverk av HR-konsulter och personalchefer som du kommer att samverka med. I din roll kommer det även att ingå ett samordningsansvar för information och kommunikation. Detta innebär bland annat kontakter med Västerås stads kommunikationsenhet och lokal press.
KvalifikationerVi söker dig som har en akademisk examen inom HR-området samt flerårig och bred erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Du har även erfarenhet av att arbeta med förändrings- och utvecklingsarbete inom området. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation samt erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Tjänsten förutsätter ett stort intresse för att arbeta med samverkan och ortsutveckling. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av och/eller intresse för information- och kommunikationsfrågor samt personalekonomi.
Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Du tar initiativ, är ansvarstagande och har förmågan att driva projekt i mål och uppnå resultat. Du har god samarbetsförmåga och är bra på att skapa kontakter och underhålla relationer. I arbetsrelaterade frågor har du förmågan att komma med nya angreppssätt och du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och ge resultat. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor samtidigt som du trivs med att arbeta operativt.
Tjänsten förutsätter B-körkort.
Välkommen med din ansökan!
Besök gärna
www.jiv.se , som ger dig information om staden och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid eventuell flytt till Västerås.
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Västerås stad mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-16
Är du intresserad av att söka tjänsten? Då ber vi dig att söka via "Sök jobbet här"- funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A373925
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFörvaltningschef Eva Kassle 021-39 21 21
Rekryteringskonsult Madelene Carlson 021-39 77 06
Facklig kontaktKommunal 010- 44 28 193
FöretagVästerås stad
AdressVästerås stad
72187 VÄSTERÅS
Jobbnummer 1759303
Observera att sista ansökningsdag har passerat.