HR-assistent

Fagersta kommun / Ekonomiassistentjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.300 invånare.

Fagersta kommun söker till Personalkontoret:


HR-assistent

Ref.nr: 15/2017

Tjänsten: Tillsvidare, 100 %
Sista dag att ansöka är 2017-02-15. Obs! Urval kan komma att göras löpande.
Tillträdesdag: 2017-04-01 eller enligt överenskommelse

Personalkontoret stödjer kommunens chefer och medarbetare i samtliga HR-/personalfrågor; bland annat rehabilitering, arbetsmiljö, jämställdhet och mångfald, ledarutveckling, rekrytering, arbetsrätt osv. Vi är för närvarande fyra anställda på arbetsplatsen. Vår arbetsplats präglas av öppenhet och ett mycket gott samarbetsklimat.

Vår personalassistent ska gå i pension och vi söker därför en efterträdare



Publiceringsdatum
2017-01-24

Arbetsuppgifter
I rollen som HR-assistent arbetar du brett med administrativa arbetsuppgifter, bland annat: uppdatera på intranätet, lägga upp platsannonser, sköta administration kring avtalsförsäkringar och besvara frågor från organisationens chefer och andra medarbetare. Du kommer också att i viss omfattning informera/utbilda chefer och medarbetare inom de områden du ansvarar för.

Dessutom ingår att skriva kallelser och protokoll, ta fram statistikunderlag ur personalsystemet, ordna underlag inför lönerevisioner, framställa och revidera blanketter, skriva/revidera personalekonomisk årsredovisning och sköta administrativa uppgifter gällande personalförmåner såsom minnesgåvor, julgåvor mm.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst fullgjord gymnasieutbildning och har yrkeserfarenhet från administrativt arbete. Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet och det är viktigt att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet gällande HR/personalfrågor.

Vi vill att du är serviceinriktad, har mycket god samarbetsförmåga, är initiativrik, självgående och lättlärd. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information
I Fagersta kommun har vi rökfri arbetstid och vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Provanställning kan komma att tillämpas.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Anna Forssén, personalchef, 0223-441 85

Fackliga företrädare
Britt-Marie Nohrstedt, ordförande Vision, 0223- 442 95

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 15/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Personalchef Anna Forssén 0223-44185

Företag
Fagersta kommun

Adress
Fagersta kommun
Norbergsvägen 19
73780 FAGERSTA

Kontorsadress
Norbergsvägen 19

Jobbnummer
3279032

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun: