HR-administratör till personalavdelningens rekryteringsenhet
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2018-10-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-administratör till personalavdelningens rekryteringsenhet" (publicerad 2022-03-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Rekryteringsenheten är en del av vår centrala personalavdelning och består av fyra rekryteringsspecialister, två HR-administratörer som har ansvar över vikariebanken, en samordnare och rekryteringschef. Vårt uppdrag är att avlasta chefer och kvalitetssäkra rekryteringarna i kommunen. Vår enhet är nystartad sedan september 2017 och våra tjänster är till stor nytta och efterfrågas bland kommunens chefer. Vikariebanken för utbildningskontoret är en del i skapandet av framtidens Norrköping. Utbildningskontoret har barns och ungas utveckling och lärande i fokus och ser att varje barn och elev lyckas och får en god start i att utveckla ett livslångt lärande. När ordinarie personal är frånvarande behövs korttidsvikariat som bokas genom utbildningskontorets vikariebank.
ARBETSBESKRIVNING
Vår duktiga kollega Johanna lämnar oss för att gå vidare mot nya utmaningar och nu söker vi hennes ersättare.
I rollen som HR-administratör hos oss har du tillsammans med din kollega en viktig funktion som ansvarig för rekrytering till utbildningskontorets vikariebank. En vanlig arbetsdag kommer du bland annat att jobba med att rekrytera och kvalitetssäkra nya vikarier, fatta beslut om vilka kandidater som blir godkända att arbeta i vikariebanken samt lönesätta nya vikarier. Du servar cheferna ute i vår organisation i lönefrågor, frågor om Lagen om anställningsskydd och support i verksamhetssystemet. Även kontakt med kandidater och vikarier är en stor del av arbetet. Du har en nära dialog med utbildningskontoret och driver självständigt dina sakfrågor. I dina arbetsuppgifter ingår också att hålla utbildningar för nya vikarier, bokare och administratörer. Du är Norrköpings kommuns och utbildningskotorets ansikte utåt både mot kandidater och vikarier men också på mässor och i andra sammanhang vilket innebär att du har en viktig roll i arbetet med vårt arbetsgivarvarumärke. Ett nära samarbete med kollegor inom HR, förhandling, rekrytering och administration ger ytterligare bredd åt rollen. Utmaningar vi står inför är bland annat att skapa närhet och utveckla vårt samarbete med utbildningskontoret, att vidareutveckla våra processer och arbetssätt kring rekrytering av vikarier samt en ökad digitalisering.
DIN PROFIL
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot HR. För att trivas riktigt bra och blomstra i din roll tror vi att du har några års erfarenhet av arbete med administration och service. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av rekrytering och/eller personalarbete sedan tidigare. Du har ett sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer, du hittar alltid de bästa tänkbara lösningarna på problem. Vi ser också att du har förmågan att kunna "växla upp" och hantera flera olika typer av ärenden när situationen och tidsramarna kräver det. Du är en driven administratör och löpande dokumentation med rutiner för kontinuerligt arbete i flera administra system är självklart för dig. För att trivas med den löpande rekryteringen krävs att du är genuint intresserad av andra människor och ser varje intervju som en ny möjlighet att hitta en toppkandidat.
Din välutvecklade förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos andra människor, både internt och externt gör att det är enkelt att samarbeta med dig. Det är inte någon nackdel om ditt hjärta klappar lite extra för skola och utbildningsfrågor. Den dagliga kontakten med kandidater och kollegor internt inom kommunen innebär att du behöver behärska både det svenska och engelska språket i tal och skrift och att du förstår vikten av god samverkan för att nå resultat.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Urval sker löpande men vi vill ha din ansökan senast den 26 oktober. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Stina Fogel, 011-15 18 59 eller rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist 011-15 30 10. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillsättning efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-10-13ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
Norrköpings kommun
60181 Norrköping
KontorsadressNorrköpings kommun
Jobbnummer 4400658
Observera att sista ansökningsdag har passerat.