HR-administratör till globalt teknikbolag
Inhouse AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du den vi söker?
Vi söker en självgående och serviceinriktad HR-administratör till expansivt och trendigt bolag mitt i centrala Stockholm. Ett spännande uppdrag med varierande arbetsuppgifter i en internationell miljö! Detta är ett konsultuppdrag på 100 % med start omgående. Uppdraget löper till årsskiftet med goda chanser till förlängning.
Arbetsbeskrivning
Företaget kommer under hösten att implementera ett nytt HR-system och behöver därför avlastning och hjälp i det dagliga HR-arbetet. HR funktionen består idag av sju medarbetare, samt flera kollegor i utlandet.
I rollen ingår bland annat:
• Stötta HR-chefen och HRBP i det dagliga HR-arbetet
• Vara kontaktperson gentemot den outsourcade lönepartnern
• Supportera organisationen i HR relaterade frågor så som lön, förmåner, arbetsrättsliga frågor, policyfrågor m.m.
• Stötta i rekrytering- och utbildningsprocesser
• Övrig HR-administration
Din profil
Vi söker dig som har en utbildning inom HR eller lön samt något års erfarenhet från HR-administration. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med lön, eller om du varit kontaktperson mot löneleverantör. Koncernspråket är engelska så det är viktigt att du känner dig bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.
Som person är du noggrann, strukturerad och serviceminded. Du trivs med att arbeta i en supportroll och tycker att administration är roligt. Du är en person som tar tag i saker, inte rädd för att fråga, är nyfiken och har lätt för att lära. Är du driven och framåt finns stora möjligheter att utvecklas.
Om företaget
Det svenska bolaget grundades 2010 och har sedan dess snabbt expanderat över hela världen. För närvarande arbetar cirka 450 anställda i de tolv verksamhetsländerna, med kontor i Berlin, London, Madrid, Mexiko, Sao Paulo, Edinburgh och Stockholm.
Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100 % med start omgående och fram till årsskiftet. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Låter det intressant? Ansökningarna kommer att hanteras löpande så vänta inte med din ansökan! Vid frågor, kontakta Jessica Petersson,
jessica.petersson@inhouse.se. OBS! Ansökningar tas inte emot på mejlen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2017-08-23ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-08
Ange följande referens när du ansöker: 2119
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Petersson
jessica.petersson@inhouse.seFöretagInhouse AB
AdressInhouse AB
Sturegatan 10
11436 Stockholm
KontorsadressSturegatan 10
Jobbnummer 3657397
Observera att sista ansökningsdag har passerat.