HR-Administratör till Bonnier News!
Novare Professionals / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige Bonnier News har en passion för media och yttrandefrihet. Som ett av Sveriges ledande mediehus når vi över tre miljoner läsare varje dag.
Bonnier News är ett av sex affärsområden inom Bonnierkoncernen och omfattar Dagens Nyheter, Dagens industri, Expressen, HD-Sydsvenskan, Bonnier Business Media, Bonnier News Lifestyle, tryckerikoncernen Bold Printing Group samt investeringar i ett flertal digitala tillväxtbolag.
Ser du det som en fantastisk möjlighet att få arbeta i en föränderlig miljö i Sveriges ledande mediahus? Bonnier News befinner sig mitt i den digitala transformationen av mediebranschen. Vi gör stora satsningar på våra varumärken och utvecklingen av vår affär, för att möta utmaningarna och fånga möjligheterna i det framtida medielandskapet. Läs gärna mer på
www.bonniernews.se. Novare Professionals söker nu dig som vill arbeta i en bred roll som HR-administratör där du får stötta verksamheten i allt ifrån medarbetarundersökning och lönekartläggning till anställningsadministration och till att besvara HR-relaterade frågor från chefer och medarbetare. Du kommer även att arbeta operativt med administration gällande en rad olika behov inom HR-området, och berorende på din tidigare erfarenhet kommer du att kunna ta dig an en stor variation av olika arbetsuppgifter.
Rollen kommer bland annat att innefatta att:
• Ta fram och skapa anställningsavtal i slutfas av rekrytering
• Skapa behörigheter till nyanställda
• Säkerställa accesser för personalen
• Besvara frågor om kollektivavtal, anställningsvillkor, friskvårdsbidrag
• Stötta vid onboarding och offboarding
• Ansvara för medarbetarundersökning
• Administrera lönekartläggningen
• Löpande Ad-hoc uppgifter inom HR-området
Den här processen hanteras av Novare Professionals och Bonnier News önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till Novare Professionals. Tjänsten är ett konsultuppdrag hos Bonnier News och du kommer därför att vara anställd hos Novare men utföra dina arbetsuppgifter hos Bonnier.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som är en administrativ talang både när det kommer till tempo och kvalitet i ditt arbetet. Du har förmågan till att snabbt sätta dig in i olika situationer och upplevs alltid som öppen och tillgänglig i mötet med kollegor och chefer.
För att lyckas i rollen behöver du bara ödmjuk, hjälpsam, diplomatisk och effektiv i ditt tillvägagångssätt. Har du dessutom erfarenhet av administration och liknande arbetsuppgifter så kommer du snabbt att kunna sätta dig in i rollen och göra skillnad.
Vi ser det som meriterande om du har utbildning inom lön, ekonomi, HR eller administration. Har du en bakgrund som löneadministratör så kommer du snabbt att kunna hantera många av de uppgifter som du sedan kommer att ansvara över.
Övrig information
Start: Maj/juni 2018, eller snarast möjligt.
Uppdragslängd: Snarast till December 2018, med möjlighet till förlängning.
Omfattning: Heltid, kontorstider
Placering: Stockholm
Övrigt: Kontoret stänger v. 29, 30, 31 och du kommer därför att ha semester dessa veckor. Önskas mer semester så finns möjlighet till ledighet i anslutning till detta.
Är det här nästa utmaning för dig? Då rekommenderar vi dig att ansöka så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringsansvarig
Anna.Liljegren@novare.se . Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2018-05-30ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Liljegren
Anna.liljegren@novare.seFöretagNovare Professionals
AdressNovare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm
KontorsadressBlasieholmsgatan 4B
Jobbnummer 4174797
Observera att sista ansökningsdag har passerat.