HR-administratör sökes till Gryaab!

Gryaab AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gryaab AB i Göteborg

På Gryaab jobbar vi tillsammans för ett renare hav och en hållbar framtid. Vi är ett regionalt bolag som renar avloppsvattnet från sju kommuner. Vi kombinerar teknik, innovation och resursåtervinning som skapar miljönytta varje dag. Hållbar utveckling står i fokus. Gryaabs medarbetare är vår viktigaste resurs och du har stora utvecklingsmöjligheter hos oss. Här finns en stark vi-känsla där vi genom ett öppet och positivt synsätt skapar förutsättningar för en arbetsmiljö där vi trivs och mår bra. När vi mår bra gör vi också ett bättre jobb! Ett starkt engagemang är något som kännetecknar oss och i en öppen och positiv miljö kan engagemanget växa.

Gryaab är inne i en expansiv fas som bland annat innebär att vi kommer genomföra vår största utbyggnad någonsin. Utbyggnaden beräknas vara färdig år 2036. Vill du bli en av oss och vara med på vår resa för ett renare hav och en mer hållbar framtid? Sök jobb hos oss!

Publiceringsdatum
2023-05-05

Arbetsuppgifter
I den här roliga och breda administrativa rollen kommer du att jobba nära både chefer och medarbetare på Gryaab. Du utbildar och stöttar i användandet av Personec P Självservice, fungerar som support och ser till att vi har ordning och reda när det gäller vår personal- och löneadministration.
Du kommer stötta organisationen med tillämpningen av regelverk kring tjänstledigheter, sjukfrånvaro, semester och övriga lönefrågor. Du kommer också att säkerställa att rätt lön betalas ut genom registreringar, bevakningar och kontroller i systemet. Intraservice i Göteborgs stad gör löneberedningen och du blir kontaktperson med dem kring avtals- och lönefrågor och initierar ärenden till dem när vi behöver deras stöttning. Du kommer att delta i Göteborgs stads forum för löneadministrativa processfrågor.
Periodvis blir det också en del administration av beredskapscheman i systemet och du kommer bland annat också vara ett administrativt stöd i rekryteringar samt ingå i den grupp som hanterar dataskyddsfrågor.
Du kommer vara högst delaktig i samband med onboarding då du kommer träffa alla nya medarbetare för att utbilda dem inom ditt ansvarsområde, ett område som oftast är avgörande för en god onboarding och trivsel!

Som du ser är rollen bred och det innebär också att du har möjlighet att lägga upp arbetet själv och utveckla dina kompetenser inom ett brett administrativt område.
Wow säger vi, vilken möjlighet för någon som är en fena på lön och administration!

Kvalifikationer
Du som söker den här utmaningen behöver ha eftergymnasial utbildning med inriktning mot löneadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av praktisk löneadministration, gärna i lönesystemet Personec P och har god datorvana och intresse för att använda systemet på ett optimalt sätt. Vi söker dessutom dig som har lätt för att bygga relationer och som är tydlig och pedagogisk i din kommunikation. Tjänsten kräver att du är noggrann och analytisk, att du har en mycket god förmåga att arbeta strukturerat och kan planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Sist men inte minst vill vi att du ser samarbete som den viktigaste ingrediensen för att lyckas i ditt uppdrag!
Passar beskrivningen in på dig? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Organisationen har fem avdelningschefer och 8 gruppchefer. Du kommer ha stabschefen Mikael som din närmaste chef men arbetsleds i vardagen av HR-ansvarig. Stabschefen Mikael låter oss på staben arbeta med stort eget ansvar och frihet att driva och utveckla de områden vi arbetar med. HR-administratör ingår i staben där du kommer ha tio positiva och stöttande kolleger med nästan lika många olika spetskompetenser.
Dina arbetstider är dagtid med möjlighet till flextid. Självklart kan du arbeta hemma en eller ett par dagar i veckan om du önskar och om arbetet tillåter. Du har friskvårdsbidrag som vi hoppas du använder, du kan träna på vårt gym och som cykelvänlig arbetsplats har vi också bidrag för utrustning och cykelservice. Gryaab har en personalförening som ordnar många uppskattade trivselaktiviteter under året. Vi tycker att jämställdhet är en viktig faktor både för att nå bra resultat och för att utveckla verksamhetens innehåll och kvalitet. Gryaab har ca 120 anställda och omsätter cirka 400 miljoner kronor. Vill du läsa mer om oss gå in på gryaab.se
Gryaab undanber sig att kontaktas av bemannings- och rekryteringsföretag.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1220276".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gryaab AB (org.nr 556137-2177)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Gryaab

Kontakt
Stabs och Ekonomichef
Mikael Sandström
mikael.sandstrom@gryaab.se
031 64 73 84

Jobbnummer
7741092

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gryaab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gryaab AB: