HR-administratör med lönekunskaper

Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo / Administratörsjobb / Göteborg
2017-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-administratör med lönekunskaper" (publicerad 2019-01-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo i Göteborg

Askim-Frölunda-Högsbo ligger i den södra delen av Göteborg och har cirka 57 000 invånare. Vi är cirka 4 200 medarbetare i stadsdelen som arbetar för en bra vardag för göteborgarna. Genom att ge service, stöd och omsorg gör vi skillnad när det behövs. Vi möter stora utmaningar i arbetet och därför är vår kunskap och vårt engagemang avgörande för kvalitén i stadsdelens verksamheter. Vi arbetar med att öka inflytandet för stadens invånare, brukare och medarbetare och tillsammans ska vi skapa en öppen, trygg och jämlik stadsdel där många vill leva, arbeta och bo.


Publiceringsdatum
2017-09-01

Arbetsuppgifter
Hos oss blir du del av HR-avdelningen som utmärks av ett öppet klimat, prestigelöshet, professionalism och samarbete i en väl avvägd sammansättning. Vi har roligt tillsammans! Vi består av tio HR-specialister, en hälsoutvecklare och så du, avdelningens uppskattade administratör.

Du kommer att vara navet vad gäller löneadministration, inte bara inom avdelningen utan även mot förvaltningens chefer och administratörer. Det är till dig vi i förvaltningen vänder oss med frågor kopplats till lönesystemet Personec. Du arbetar både med support och praktiskt arbete i IT-system såsom att hålla ordning på organisationsträd och behörigheter. Varje månad är det du som förbereder och supportar förvaltningens chefer inför lönekörning, administrerar löneskulder samt agerar förvaltningens kontaktperson mot Stadens centrala lönefunktion i löneadministrativa ärenden. Eftersom du är en fena på löneadministration kommer du i din roll att vara processledare för vår löneadministrativa process, där du ingår i nätverk med andra processledare från andra delar av Staden. Tillsammans driver du och dina kollegor i nätverket, utvecklingen framåt för att vår löneadministrativa process skall vara så effektiv, korrekt och kvalitetssäkrad som möjligt.

Men rollen är bredare än så, andra uppgifter som kommer att ingå i din arbetsdag är att agera chefsstöd åt förvaltningsledningen, administration av handlingar och protokoll vid fackliga samverkansmöten. Du kommer att stötta HR-avdelningen med administration och är ansvarig för förvaltningens personalarkiv. En gång om året har vi ett uppskattat event för våra gratifikationer. Inför och vid dessa tillfällen är du den som håller i trådarna såsom att boka lokal, utse meny, göra inbjudningar, inhandla present och vara värd/värdinna vid själva tillfället. Det är med andra ord en varierande och spännande tjänst med många kontaktytor.


Kvalifikationer
Gedigna kunskaper i Personec och minst tre års erfarenhet från löneadministrativa arbetsuppgifter är grundförutsättningar för att axla rollen. Du har minst gymnasial utbildning men meriterande är lönerelaterad eftergymnasial utbildning alternativt annan erfarenhet som vi som arbetsgivare finner likvärdig.

Du som har förmågan att skapa struktur och ordning kommer att trivas fint. Eftersom tjänsten innebär förebyggande kontroller och hantering av löner så är ditt siffersinne och proaktiva förhållningssätt en god tillgång. Utöver dina kunskaper i Personec så har du lätt att ta till dig och lära ut i andra IT-system, kanske bor det en tålmodig pedagog inom dig? I de flesta tjänster är det mer att göra vissa perioder, så även i den här rollen, vilket innebär att förmågan att hantera arbetsanhopningar på ett smidigt sätt är bra att ha med sig. Skicklighet i din kommunikation är av vikt, inte minst förmågan att fånga in och få på pränt relevant information i de protokoll du för, men även då du har många kontakter internt inom organisationen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval kommer att påbörjas under ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk kulturell mångfald kan tillföra våri,a verksamheter.

I Askim-Frölunda-Högsbo arbetar vi för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö och erbjuder bland annat friskvård med möjlighet till varierande aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.

Förvaltningen har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-10-01 Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-15
Ange följande referens när du ansöker: A711473
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristin Perem 031-366 26 58

Företag
Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo

Adress
Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo
Box 16
42121 Västra Frölunda

Kontorsadress
Nymilsgatan 2

Jobbnummer
3675149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Askim-Frölunda-Högsbo: