HR-administratör
Folke Bernadotteakademin / Administratörsjobb / Kramfors
2014-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-administratör" (publicerad 2018-04-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kramfors,
Härnösand,
Mark,
Sollefteå,
Timrå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Folke Bernadotteakademin i Kramfors,
Härnösand,
Stockholm eller i
hela Sverige Folke Bernadotteakademin (FBA) är en statlig myndighet med den övergripande uppgiften att stödja internationell fredsfrämjande verksamhet. Myndigheten rekryterar personal till internationella fredsinsatser som leds av t.ex. FN, EU och OSSE. FBA bedriver också utbildning, forskning och metodutveckling och samverkar med en rad svenska och internationella organisationer. Arbetet för fred, säkerhet och utveckling är utmanande och givande och en av myndighetens största tillgångar är de kunniga och engagerade medarbetarna.
HR-funktionen söker en administratör med inriktning på lönehantering. Som administratör är du "spindeln i nätet" på HR-funktionen och du ansvarar för att ge ett administrativt stöd till främst personalhandläggarna men även till personalchefen.
I arbetsuppgifterna ingår b.la. att sammanställa listor (ex. månatliga flextid- och semesteravstämning, månatlig uppdatering av personalläget, uppföljning av tidrapportering m.m.) samt ansvar för dokumentering och registrering av HR-material och sammanställning av personalstatistik. Vidare utgörs arbetet i tjänsten som administratör till stor del av hantering av reseräkningar och utbetalningar samt övrig administration och kontorsgöromål.
Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor och känner ett starkt engagemang för service och administration. Vidare har du ett intresse av och en lyhördhet för den politiska utvecklingen i världen.
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 50% längst till och med 2014-06-30, med eventuell möjlighet till ökad omfattning av tjänstgöringsgrad och/eller förlängning. Placeringsort Sandö.
Publiceringsdatum2014-03-20Profil• En för tjänsten relevant utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Mycket god administrativ/organisatorisk förmåga
• Längre arbetslivserfarenhet från administrativt arbete inom statlig förvaltning
• Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för tilldelade arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Word och Excel
• God vana av att arbeta i lönesystem
• God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• God social kompetens och samarbetsförmåga
• Lätt för att snabbt sätta dig in i nya sammanhang och i en ny organisation
Arbetslivserfarenhet av HR-administration ses som mycket meriterande, likaså arbete inom en internationell organisation som administratör eller motsvarande tjänst som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser positivt på erfarenheter av arbete i elektroniska rekryteringsverktyg och lönesystemet "Palasso Res", liksom tidigare arbetslivserfarenhet av löneadministration (ex. hantering av lönematerial, inrikes- och utrikesutbetalningar och reseräkningar).
Då vi på FBA arbetar i en ständigt föränderlig miljö ställer tjänsten stora krav på flexibilitet, förmåga att arbeta självständigt med eget ansvar samt ett gott samarbete med övriga på funktionen. Du kan vid behov ta egna initiativ, driva processer i den mån så skulle behövas, prioritera ditt arbete och ta ansvar för både ditt eget och teamets resultat. Arbetet innebär till stor del rutinartade arbetsuppgifter och vi ser därför att du har en mycket god känsla för noggrannhet och struktur och att du strävar efter att det dagliga rutinarbetet är slutfört när du går hem för dagen.Vi kommer fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och kunniga kollegor.Vi ser gärna att du delar vår värdegrund som bygger på engagemang, kompetens, samverkan och respekt.
Ansökan ska ha inkommit senast 2014-04-03.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.
Arbetstider och omfattningDag , Deltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPraktiska frågor - Karolin Lindberg, Personalhandläggare +46 70 574 60 16
Tjänstens innehåll - Anna Norberg, Tf. Personalchef +46 72 511 97 50
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S +46 70 558 39 96
FöretagFolke Bernadotteakademin
AdressFolke Bernadotteakademin
Sandövägen 1
87264 Sandöverken
Jobbnummer 1814705
Observera att sista ansökningsdag har passerat.