HR- Controller till kund i Solna
First Reserve rekryteringsuppdrag / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos First Reserve rekryteringsuppdrag i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Om First Reserve:
Sedan 2003 har First Reserve mött och utvärderat människor och deras kompetens i jakten på nya medarbetare. Vi ser våra kandidater och konsulter som våra stora tillgångar. Vår målsättning är att genom vår erfarenhet och vårt stora engagemang arbeta för att matcha ihop kandidater med helt rätt kunduppdrag.
Tillsammans skapar vi framgång!
Vill du ha en kombinerad roll där du både arbetar med ekonomi och HR i ett internationellt företag? Sök då tjänsten som HR- Controller! Detta är ett konsultuppdrag på cirka ett år med start omgående.
Publiceringsdatum2016-09-02Dina arbetsuppgifterSom HR- Controller kommer du säkerställa att anställningsvillkor och förmåner i företagets svenska verksamhet hanteras på ett effektivt och korrekt sätt. Du kommer arbeta med statistik, analys och uppföljning inom HR-området. Du kommer vara ett stöd till HR- avdelningens ledningsgrupp och delta i förekommande arbetsuppgifter vid en central HR-avdelning. Vidare kommer du ta fram metoder och verktyg, bearbeta och analysera personalstatistik. Andra arbetsuppgifter som tjänsten innefattar:
• Vara kontaktperson och kravställare mot företagets lönebyråer i Norden.
• Ta fram underlagen för den årliga lönerevisionen samt hanteralönejusteringar under året.
• Framtagande av marknadslönedata/årligen uppdatera Mercer statistik
• Hantering av olika former av intyg till anställda
• Säkerställa att kommunikationen till verksamheten kring ersättning och förmåner är uppdaterad, konsekvent och tydlig.
• Kontaktperson mot företagets leverantör inom pensions- och försäkringslösningar.
Vem är du?
För att passa i rollen som HR- Controller ser vi att du har minst 5 års erfarenhet inom Compensation & Benefits-området och gedigen kunskap i avtalsfrågor, personaladministration och arbetsrätt. Du har mycket god insyn i och förståelse för det svenska pensionssystemet. Du har även mycket god erfarenhet av att hantera och analysera statistik och är van att räkna på olika HR-relaterade kostnader.
Som person är du social och van att kommunicera på olika nivåer i organisationen samt har lätt för att uttrycka komplexa lösningar på ett lättförståeligt sätt. Du är strukturerad och ordningsam och har en bra känsla för detaljer samtidigt som du kan se helheter. Du är en duktig administratör som är mycket bra på siffror och statistik. Dessutom är du process- och lösningsorienterad och gillar att arbeta i team. Eftersom det är ett internationellt företag är det ett krav att du är flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på First Reserve AB kan vi som auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal erbjuda dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, avtalsenlig pension och försäkringar. Du som konsult blir även tilldelad en engagerad konsultchef som finns till för att stötta dig i just din karriär. Med värdeorden Engagemang, Utveckling, Laganda och Ansvarstagande välkomnar vi dig till ett företag där du som konsult står i fokus!
Så ansöker duEn avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar.
Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Johanna Vestman, 070-279 05 11
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFirst Reserve rekryteringsuppdrag
AdressFirst Reserve rekryteringsuppdrag
Ekensbergsvägen 117
17141 Solna
KontorsadressEkensbergsvägen 117
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3026154
Observera att sista ansökningsdag har passerat.