HR Support & Payroll
Väderstad AB / Administratörsjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Väderstad AB i Mjölby,
Ödeshög,
Linköping,
Västervik eller i
hela Sverige Trivs du i en administrativ roll och gillar att göra det lilla extra för dina kollegor och kunder? Gillar du ordning och reda, att utveckla till att förbättra arbetssätt och har en hög servicekänsla? Då ska du söka till oss!
Vi söker en erfaren och engagerad HR Support & Payroll specialist med expertis inom flera områden, inklusive HR administration, HRIS (särskilt Workday) och lönehantering. I denna mångsidiga roll kommer du att arbeta nära vårt HR-team för att stötta och utveckla våra HR-processer och säkerställa högsta kvalitet i vår HR-service till våra medarbetare.
Dina ansvarsområden inkluderar:
Administrativt stöd och lönehantering för våra 1200 medarbetare i Sverige.
Koordinering och implementering av HR-processer, särskilt inom Workday-plattformen.
Hantering av systemfrågor och specialiststöd inom kollektivavtal, pensioner och förmåner.
Utveckling av arbetssätt och rutiner inom HR, med fokus på att maximera effektivitet och kundnöjdhet.
Publiceringsdatum2024-04-09ProfilDu har ett par års erfarenhet av lönehantering och HR support med goda kunskaper inom lön, lagar och avtal. Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning inom HR/lön. För denna roll är det starkt meriterande om du tidigare har varit involverad i förbättringsarbeten och digitaliseringsprojekt inom löneområdet och att du har en nyfikenhet och ett intresse för att utveckla arbetssätt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vi arbetar i Workday, så har du erfarenhet av detta sedan tidigare så anses detta starkt meriterande.
Som person är det viktigt att du trivs med en spindel i nätet-roll där du skapar samarbeten och bidrar i organisationen genom din förmåga att ge service och skapa kundnöjdhet. Du är strukturerad och förutser problem där du utvecklar alternativa planer för att effektivt komma vidare. Du är den som gärna agerar om andra tvekar, alltid med ett helhetsperspektiv i fokus. Att brinna för att ge högklassisk service till sin omgivning är avgörande för att lyckas och trivas i rollen.
Övrig information
Placeringsort är Väderstad, men viss flexibilitet med att arbeta hemifrån samt från vårt kontor i Linköping finns.
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition & Employer Branding Specialist Patrik Schultzén på
patrik.schultzen@vaderstad.com eller 0142-81436.
Så ansöker duÄr du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 28:e april
Notera att ansökningar via e-post inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Om Väderstad
Väderstad förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2023 hade Väderstad 2 000 medarbetare och omsatte 7 miljarder kronor.
Vill du ha mer information om företaget, titta gärna på denna korta film:
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbg Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Väderstad AB (org.nr 556944-2808)
Hogstadvägen 2 (
visa karta)
590 21 VÄDERSTAD
Jobbnummer 8596597
Observera att sista ansökningsdag har passerat.