HR Lön Konsult/systemförvaltare
Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen i Härjedalen Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun
Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.
Som HR Lön Konsult ansvarar du för kvalitetssäkring av den löpande lönehanteringen genom att ge kvalificerat stöd och service till både chefer och medarbetare vid inrapportering av lönehändelser i självservice och vid tolkning av kollektivavtalsfrågor. Du kommer också att ingå i HR-avdelningen som består av 9 professionella medarbetare och rapportera till HR-chefen.
Publiceringsdatum2016-06-02Dina arbetsuppgifter• I din roll kommer du att jobba med:
• Lönehantering innefattande registrering, avstämningar, kontroll, uppföljning av olika löneunderlag
• Chefsstöd/-utbildning av chefer och administrativ personal i lönesystems- och avtalsfrågor
• Redovisning och rapportering till myndigheter t ex arbetsgivardeklarationer, kontrolluppgifter
• Personalekonomi/-statistik
• Utdata/rapporter för olika beslutsunderlag
• Avvikelserapportering/-uppföljning
• Systemförvaltning av lönesystem och integrationen till andra HR-relaterade el ekonomisystem
• Sista ansökningdag 160615 men urval och intervjuer sker löpande
Kvalifikationer• Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom HR löne- och IT-området som arbetsgivaren bedömer relevant för arbetsuppgifterna. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med lönehantering i Personnec P i kommunal verksamhet och ha ett stort intresse för systemfrågor. Du har mycket goda kunskaper i MS Officepaketet; främst Excel och god förståelse för lagstiftning och regelverk inom HR löneområdet
Dina egenskaper• Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten. Du har god pedagogisk förmåga och trivs i en rådgivande roll med många kontaktytor. Du är en tydlig kommunikatör med en utpräglad servicekänsla. Du är strukturerad och tar fullt ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Rollen kräver hög integritet och lojalitet och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper
Vi erbjuder:
• Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
ErsättningMånadslön
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-15
Ange följande referens när du ansöker: 3104221037
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBritt Paju, HR-chef (+46) 0680-16161, 0722-492419
Catarina Månsson, Ombud (+46) 0680-17768 0680-16100
FöretagHärjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen
AdressHärjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg
Kontorsadress Jobbnummer 2883897
Observera att sista ansökningsdag har passerat.