HR Assistent Koncernfunktionen HR Posten AB

Posten AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Posten AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

HR Assistent, Koncernfunktion HR
Posten Norden har bildats genom samgåendet mellan Post Danmark A/S och Posten AB. Koncernen erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden och kommer att ha en omsättning på cirka 45 miljarder SEK och drygt 50 000 medarbetare. Verksamheten bedrivs inom affärsområdena Breve Danmark, Meddelande Sverige, Logistik och Informationslogistik. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag och huvudkontoret ligger i Solna, Sverige. Läs mer om Posten Norden på www.postennorden.se.
Posten AB, Koncernledningsfunktion HR förstärker sitt team och söker en HR Assistent, då nuvarande innehavare av befattningen går vidare till nya utmaningar. Vi söker dig som brinner för service och har ett stort intresse för HR frågor. I rollen finns stor möjlighet att utvecklas och stödja funktionen inom olika HR områden.
Rollen
Dina uppgifter kommer bland annat att vara:
Underlätta HR chefens arbete genom att på ett professionellt och effektivt sätt bistå i det administrativa arbetet
Deltar och bistår vid behov i möten och konferenser, skriver och administrerar protokoll, mötesanteckningar m.m.
Bokar enligt instruktion konferenser, hotell och resor till chefer.
Samordnar inköps-, kontors- och andra tjänster i samråd med berörda avdelningar
Sammanställer presentations- och annat material
Fakturahantering, personalrapportering och administration av beslut
Sammanställning och distribution av rapporter
Bistår i projekt inom enheten, söker och tar fram relevant information samt sammanställer statistik och presentationer.
Bistår i arbetet med att sammanställa och publicera information på enhetens webbsidor på intranätet
Kvalifikationer och egenskaper:
Flerårig erfarenhet som assistent
Mycket god IT-kompetens (Officepaketet, önskvärt Heroma, SAP mm.)
Goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)
Ekonomisk baskunskap
Mycket god samarbetsförmåga, vara flexibel, lyhörd och serviceminded
Ordningssinne och god planeringsförmåga
God administrativ kompetens
Hög kommunikationsförmåga
Initiativrik och drivkraftig
Ansvarstagande

Publiceringsdatum
2010-06-02

Kontaktperson för detta jobb
Lo Hjorth 08-781 74 07

Facklig kontakt
SEKO Posten: Anne-Marie Ross 08-781 79 66
ST inom Posten: Elisabeth Jonsson 08-781 43 87
SACO-Posten: Björn Nyström 08-781 13 53
Sista dag att ansöka är 15 juni 2010
Sök arbetet på www.posten.se ange refnr 15813

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-06-15
Ange följande referens när du ansöker: 15813
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Lo Hjorth, Chef, 08-7817407

Facklig kontakt
Anne-Marie Ross, SEKO-Post, 08-7817966
Elisabeth Jonsson, ST inom Posten, 08-7814387
Björn Nyström, SACO-Posten, 08-7811353

Företag
Posten AB

Adress
Posten AB
Terminalvägen 24
10500 Stockholm

Kontorsadress
Terminalvägen 24
Solna

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-781 10 00

Jobbnummer
666085

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Posten AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Posten AB: