HR Administratör
Orust kommun / Administratörsjobb / Orust
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Orust,
Stenungsund,
Lilla Edet,
Uddevalla,
Lysekil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Orust kommun i Orust,
Tjörn eller i
hela Sverige Orust - den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.
Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.
Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.
Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
HR Enheten är centralt organiserad i kommunen och arbetar med samtliga HR frågor av både operativ och strategisk karaktär. Verksamheten består av de tre enheterna, Löneenheten, Bemanningsenheten och Arbetsmiljö och förhandlingsenheten. Hela HR präglas av ett gott samarbete internt och externt. Vi arbetar med förändring och utveckling och är ett glatt gäng som arbetar i ett högt tempo.
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en engagerad och digital HR-administratör som ska arbeta med både löneadministration och med frågor inom HR området. Det kommer att vara en 50/50 fördelning mellan lön och HR i denna tjänst som kommer vara centralt placerad under HR chefen.
Arbetsuppgifter inom lön innebär att du med ett internkonsultativt förhållningssätt stöttar framför allt kommunens chefer med lönefrågor. Du arbetar med hela löneprocessen från bearbetning till utbetalning och arbetar efter devisen 'rätt lön i rätt tid'. I uppdraget ingår lag- och avtalstolkning samt support i lön-och Schema Bemanningssystemet.
Arbetsuppgifter inom HR innebär att du ansvarar för en HR process, inledningsvis rehabilitering, där du självständigt driver och utvecklar processen samt stöttar kommunens chefer med din expertkunskap. Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter inom enheten kommer även att ingå i tjänsten
Om dig
Vi söker dig som har en tvåårig YH utbildning inom HR. Du ska ha minst 3 års erfarenhet av lönearbete. Du ska även ha erfarenhet från HR området inom rehabilitering. Vi ser att du, vår nästa kollega, förutom att vara noggrann och serviceinriktad, behöver ha en god digital kompetens och god samarbetsförmåga. Du ska kunna arbeta självständigt, såväl som i team. Vi vill att du är en person som är strukturerad och har förmågan att kunna prioritera. För att trivas som HR administratör behöver du vara flexibel och stundtals kunna hantera ett högt tempo. Meriterande är om du har erfarenhet av likande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation eller lönesystemet eCompanion.
Övriga upplysningar:
Arbetstid/varaktighet: Heltid/vikariat till och med 2024-12-31 med möjlighet till förlängning
Tillträdesdag: Omgående
Sista dag att ansöka är 2024-01-02. Intervjuer kommer att äga rum 15 och 16 januari kl 8.30-12.00.
Körkort: B
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.
Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.
Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Orust kommun (org.nr 212000-1314),
http://www.orust.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Förhandlingschef
Jennie Johansson
jennie.johansson@orust.se 0304-33 46 43 Jobbnummer 8320841
Observera att sista ansökningsdag har passerat.