Hovmästare till Bergendal Meetings i Sollentuna
Bergendal Meetings / Servitörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla servitörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bergendal Meetings i Sollentuna HOVMÄSTARE TILL BERGENDAL
Bergendal är en mötesanläggning vid Edsviken i Sollentuna, bara 20 minuter från Stockholms city och Arlanda. Här bygger vi vår verksamhet på många år av erfarenheter. Som lagren på en pärla bygger vi ny kunskap genom att hela tiden låta nya lärdomar komplettera tidigare erfarenheter. Kombinationen av gammalt och nytt präglar vår miljö och bidrar till våra möjligheter att skapa unika upplevelser. Tillsammans med erfaren och serviceinriktad personal, vällagad mat och stort engagemang vill vi få dig att trivas hos oss! Vår målsättning är att du ska känna dig så välkommen att du både vill komma tillbaka - och rekommendera oss till kollegor och vänner.
Publiceringsdatum2016-06-27ArbetsuppgifterVi söker nu en hovmästare som kommer att vara med och vidareutveckla Bergendals matsalarbete samt vara en drivande kraft i vårt team. Förutom de sedvanliga matsalssysslorna sätter du vinrekommendationer samt ansvarar för inköp och planering. Du ser till att arbetet i matsalen flyter på som det ska och har det övergripande ansvaret när F&B-managern inte är på plats.
Hovmästaren säkerställer en hög servicegrad till alla våra gäster. Hovmästaren ansvarar även för arbetsklimatet i matsalen under sitt arbetspass och agerar som en god förebild och arbetsledare. Hovmästaren representerar matsalen inför myndigheter, kunder/gäster och personal när så krävs. Hovmästaren arbetar för en god samordning och ett gott samarbetsklimat med övrig personal och avdelningar inom Bergendal.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
1.Leder, ansvarar och organisera matsalsarbetet under sitt arbetspass.
2. Säkerställer en högservicegrad i den dagliga produktionen samt, tillsammans med kollegor och F&B-manager, utvecklar produktionen för framtida krav.
3. Lär upp och instruerar nya medarbetare/inhyrd personal/extrapersonal under sitt arbetspass.
4. Arbetar aktivt för ett gott samarbetsklimat både inom den egna avdelningen men också med andra avdelningar.
5. Representerar matsalen inför myndigheter, kunder/gäster och personal när så krävs. Presenterar bl. a. dagens/kvällens meny inför gäster/kunder samt representerar matsalen vid säljaktiviteter inom och utanför Bergendal.
6. Deltar själv aktivt i den dagliga driften till 90 procent.
ErfarenhetTidigare erfarenhet av rollen som hovmästare är ett stort plus men inget krav. Tjänsten är en schemalagd heltidstjänst och arbetstiden är förlagd till dagar, kvällar och helger. Du kommer att ingå i ett professionellt och glatt gäng som brinner för att ge marknadens bästa service. Anställningen börjar 1 augusti.
Det är viktigt att du obehindrat kan kommunicera med kollegor och gäster på svenska.
Tillgång till egen bil är också ett krav för att kunna ta dig hit på udda tider när ditt arbetsschema kräver det.
Skicka din ansökan till Michel Rizk på
michel.rizk@bergendal.seOm du har fler frågor är du välkommen att ringa Michel på 08- 444 51 54
Sista ansökningsdag är den 31:a juli men intervjuer sker fortlöpande.
Om du vill ha mer information om tjänsten kan du ringa Michel på tel 08-444 51 50 alternativt skicka ett mail.
KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Vi tillämpar årsarbetstid.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Fast månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-31
Skicka din ansökan med brev och CV till F&B Manager Michel Rizk på
michel.rizk@bergendal.se snarast. Intervjuer sker fortlöpande.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
michel.rizk@bergendal.seKontaktMichel Rizk
08-444 51 54
FöretagBergendal Meetings
AdressBergendal Meetings
19255 SOLLENTUNA
KontorsadressLandsnoravägen 110
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4445150
Faxnummer: 08-4445160
E-postadress:
michel.rizk@bergendal.se Jobbnummer 2926766
Observera att sista ansökningsdag har passerat.