Hermods Support söker ytterligare en medarbetare till vårt team!
Hermods / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hermods i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Hermods grundades 1898 av en entreprenör och den andan lever kvar ännu. Hermods är en av Sveriges största aktörer med över 30 000 studerande inom gymnasie- och vuxenutbildning, svenska för invandrare (sfi), yrkesutbildning och arbetsmarknadsprojekt. I stark utveckling med Inter IKEA Investments som huvudägare omsatte vi 2013 550 mkr. Företaget sysselsätter idag drygt 800 medarbetare på ca 30 orter i Sverige.
Har du erfarenhet av kundtjänst eller telefonsupport? Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Då är du kanske den vi söker till vårt supportteam!
Hermods Support har sitt kontor i Norrviken i Sollentuna och består av en grupp på 8 personer. Vi hjälper vuxenstuderande som läser gymnasiala kurser på distans via telefon, mejl och via ärendehanteringssystemet SuperOffice. Vi har också tät kontakt med våra kunder samt personal inom företaget.
Nu söker vi ytterligare en medarbetare till vår supportavdelning. Den vi söker bör ha erfarenhet av kundservice, tycka om att hjälpa människor via telefon och mejl, har lätt för att samarbeta, är flexibel och ser lösningar - inte problem!
Många av de arbetsuppgifter vi utför, kräver att du som person är noggrann. Då vi ingår i en verksamhet som ständig utvecklas och förändras - bör du inte vara rädd för att prova nya arbetsuppgifter inom administrationen.
Vi arbetar veckovis med att ta ut rapporter till kund och arbetar med olika datorbaserade program - så du bör ha god datavana från Office paketet främst Excel.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Studerandeadministration så som registrering av studerande, förändringar av studieperioder m.m.
• Via telefon och mejl informera och vägleda våra studerande i frågor som exempelvis hur de bokar muntlig examination, hur de skickar in uppdrag i kursen, hur en muntlig examination fungerar rent tekniskt osv.
• Informera blivande studerande hur man söker våra kurser via telefon och mejl.
• Betygshantering
• Övriga administrativa uppgifter
Tjänsten är på 100 % och är en tillsvidareanställning (vi tillämpar 6 månaders provanställning). Tillträde: omgående. Arbetstider: mån-fre 08-17:00.
Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega/MIA och Unionen/SI.
Är du intresserad? Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 5 februari. Sök tjänsten via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.
Publiceringsdatum2014-01-24Kontaktperson för detta jobbOm du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta chef för supporten Helén Rickan på
Helen.rickan@hermods.seFörsäljning med hänvisning till ovan tjänst undanbedes.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagHermods
AdressHermods
Warfingesväg 33, 8tr
11251 Stockholm
Jobbnummer 1759283
Observera att sista ansökningsdag har passerat.