Hermods söker en administratör - Komvux i Stockholmsregionen
Hermods / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hermods i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.
Din utmaning
I Stockholmsregionen är Hermods en av de största leverantörerna av Komvuxkurser på distans. Vi har idag avtal med över 20 kommuner i Stockholmsregionen och söker nu en ny administratör till vårt engagerade team som vill vara med och bidra till att fler elever når sina mål. Vi hanterar 9 antagningar per år och flera tusen elever.
Vi erbjuder dig
Hermods erbjuder dig en flexibel och stimulerande arbetsplats där du ges goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora.
Vi lägger stort fokus på individens behov och arbetar mål- och resultat fokuserat. Som studieledare/administratör har du en mycket viktig roll där du tillsammans med teamet jobbar för att skapa en ännu bättre service för alla berörda.
Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter - allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben är dessutom kopplat till ett personalkort som ger dig en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken.
Din profil
Vi söker dig som har minst 3års erfarenhet av att arbeta som administratör samt är van att arbeta med service. Du bör ha en god förmåga att kunna hantera stora mängder av information och kunna prioritera utifrån verksamhetens bästa.
Meriterande är erfarenhet ifrån arbete med vuxenutbildning som präglas av många deadlines och snabba omställningar. Erfarenhet av att arbeta i kommunernas administrativa system (ex. OPEN24, Alvis, LifeCare, Hypernet etc) är mycket meriterande. Vi lägger även stor vikt vid systemvana och skicklighet i användandet av Microsoft Office, främst Excel.
Personliga egenskaper
Du tycker om att ge människor runt omkring dig god service, såväl elever som kollegor och uppdragsgivare. Du trivs med att ha många kontaktytor och har förmågan att se till att administrationen fungerar på ett sätt som skapar ordning och kundnöjdhet. Du har en god förmåga att prioritera och parera telefon, mejl, recpetion och andra arbetsuppgifter löpande. Vi arbetar kontinuerligt med ständiga förbättringar vilket innebär att du behöver vara lösningsfokuserad, engagerad och driftig.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer bland annat att ha följande arbetsuppgifter:
• Agera kontaktperson för specifika kommuner som du ansvarar för.
• Studerandeservice som innebär att svara på mejl, telefon samt att bemanna receptionen.
• Kurs- och elevregistrering som inkluderar betygshantering, avbrott, förlängningar i både Hermods och kommunernas system.
• Stöd och support till våra lärare.
• Ha det övergripande ansvaret för minst en uppgift i teamet (t.ex. provhantering, antagning, informationsflöden, elevkommunikation, faktureringsansvarig, statistikuppföljning, uppdatera hemsida och skapa marknadsmaterial.)
• Lokal administration på enheten såsom inköp.
Som administratör har du en mycket viktigt roll där du tillsammans med teamet jobbar för att skapa en ännu bättre administration.
Anställningen
Tjänsterna är tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega/MIA och Unionen/SI.
Vi sitter i fina lokaler, på Luntmakargatan 34, i centrala Stockholm nära Hötorget.
Är du intresserad? Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 15:e april. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten via länken nedan. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Jeanette Lundström,
jeanette.lundstrom@hermods.seVaraktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-04-09ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHermods
AdressHermods
Vasagatan 16
11120 Stockholm
KontorsadressVasagatan 16
Jobbnummer 4071250
Observera att sista ansökningsdag har passerat.