Hemtex söker en engagerad och driven Teamledare till sin IT-supp

Hemtex AB / Supportteknikerjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hemtex AB i Borås, Alingsås, Partille, Göteborg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Hemtex har gjort det härligt att komma hem sedan 1973. Vi designar och säljer hemtextil till ett överraskande bra pris, och vi erbjuder alltid en hög grad av inspiration, kvalitet och service. Totalt finns 160Hemtexbutikeri Sverige, Finland och Estland, vilket gör oss till Nordens ledande hemtextilkedja. Huvuddelen av butikerna drivs i egen regi, men kedjan inkluderar även franchisebutiker. Sortimentet innehåller bland annatgardiner,dukar,påslakanset,täcken,prydnadskuddar,plädarochhanddukar- och säljs även via vårE-handel. Läs mer på vår hemsida www.hemtex.se.     

IT-avdelningen består idag av 12 personer som är uppdelade i två funktioner, utveckling och support. IT-supporten har ansvar för butiker och servicekontor i tre länder; Sverige, Finland och Estland.

Publiceringsdatum
2015-04-30

Om tjänsten
Som Teamledare får du möjlighet att forma och utveckla gruppen som arbetar med first- och secondline support. Du ansvarar för att fördela arbetsuppgifter, sätta rutiner, forma arbetssätt och hålla i supportmöten mm. Förutom teamledaransvaret kommer du att vara en del av guppen och arbeta med användarsupport och administration som en del i tjänsten. Du kommer även att arbeta tätt tillsammans med IT-chefen och teamledaren för utveckling.

Vi använder oss av ett ärendehanteringssystem, Easit, där samtliga ärenden registreras och du ansvarar för prioritering och fördelning av dessa.

De system som supporteras är Lindbak kassasystem, SAP, design och marknadsprogram från Adobe m fl. Vi har också system och programvaror från Microsoft såsom OS, Active Directory (AD), Exchange och Office.

I tjänsten ingår beredskap.

Person
Vi söker dig som brinner för att skapa teamkänsla och vill bli en viktig spelare för att vidareutveckla vår support. Du har erfarenhet som teamledare eller har arbetat med IT-support ett antal år och är redo att ta nästa steg.

Vi arbetar enligt ITIL så har du erfarenhet av det är det meriterande. Det är även meriterande med erfarenhet från retailbranschen. Vi söker en person har ett genuint driv och engagemang för sina medarbetare, som älskar service och alltid har användaren i fokus. Andra egenskaper vi uppskattar är att du positiv, ödmjuk och flexibel. Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet då du kommer vara ansiktet utåt mot våra användare.

God svenska och engelska i tal och skrift är viktigt för tjänsten och kan du finska är det meriterande.

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Borås.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Sigma Compleo. Detta är en fast heltidstjänst med anställning på Hemtex i Borås. Registrera din ansökan via www.sigmaitm.se . Vid frågor kontakta Kerstin Stener på kerstin.stener@sigma.se eller 070-304 69 19

Varaktighet, arbetstid
0 0

Ersättning
0

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Stener +46 703046919, +46 703046919

Företag
Hemtex AB

Adress
Hemtex AB
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Kontorsadress
Lindholmspiren 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2274710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hemtex AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hemtex AB: