Helpdesktekniker
Varbergs kommun, IT avdelningen / Supportteknikerjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, IT avdelningen i Varberg Serviceförvaltningen utgör en stödfunktion till kommunens övriga förvaltningars kärnverksamheter och består av olika avdelningar: Transport, Fastigheter, Kost&Städ, IT, Upphandling&Inköp och Administration.
IT-avdelningen säljer tjänster till övriga förvaltningar och består idag av 15 anställda personer med ansvar för cirka 40 servrar och ca 3500 datorer.
Publiceringsdatum2009-01-22ArbetsuppgifterSom Helpdesktekniker ingår du i ett team som huvudsakligen ansvarar för telefonsupport till användare. Men du kommer även att arbeta med administrativa uppgifter som behörigheter och olika slags IT-beställningar.
KvalifikationerDu ska ha någon form av IT-relaterad eftergymnasial utbildning och skall ha erfarenhet av kundsupport.
Du har grundläggande nätverkskunskaper och goda kunskaper inom Microsoft-produkter, framför allt AD, Office 2003/2007, Windows och Exchange.
Du är van att jobba i högt tempo. Det är viktigt att du som person ser en utmaning i att lösa problem och är serviceinriktad. Vi värdesätter personliga egenskaper som flexibilitet och god kommunikationsförmåga.
Erfarenhet av processinriktat arbetssätt och ITIL-kunskaper är meriterande.
Arbetstider och omfattningTillsvidare, tillträde: Snarast
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-02-04
Varbergs kommun arbetar för en jämnare fördelning mellan könen. IT-driften är en mansdominerad arbetsplats varför vi särskilt uppmanar kvinnor att söka.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktElisabet Röjgren, 0340-887 47
Facklig kontaktPer Brunhage, 0340-881 87
Elisabet Röjgren, 0340-887 47
FöretagVarbergs kommun, IT avdelningen
AdressVarbergs kommun, IT avdelningen
43280 Varberg
Jobbnummer 386740
Observera att sista ansökningsdag har passerat.