Helpdesk tekniker sökes!

Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Wise IT AB

Publiceringsdatum
2014-04-02

Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdesktekniker / first line support kommer du att sitta i kundens servicedesk och ha första kontakt med kunden. Du kommer att supportera interna företagsanvändare och förväntas lösa 80 % av de inkommande ärendena. Du kommer ta emot probleminformation, utvärdera och komplettera informationen i dialog med kunder samt skapa och kommunicera din tekniska lösning både till kunder och till tekniker.

Företaget supporterar större företag och du som helpdesktekniker kommer att ingå i ett mindre team som har ansvar för ett företag eller en kund.

På detta uppdrag kommer du att få sitta i fina lokaler nära vattnet i centrala Stockholm. Dina medarbetare kommer att vara ett härligt gäng av andra grymma helpdesktekniker som är sociala och engagerade i sitt arbete. Företaget du kommer att sitta på är globalt verksamt och väletablerat på marknaden. De är Nordens största IT-tjänsteföretag och erbjuder helhetslösningar för både privat och offentlig sektor.

Många av våra konsulter jobbar redan hos denna kund och beskriver det som en trivssam och utvecklande arbetsplats. För rätt person finns det goda möjligheter till fast anställning.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är en stjärna på support och trivs med kontakten med människor samt:

• Har tidigare erfarenhet från IT-yrket och jobbat i en telefonsupport
• Har erfarenhet från ett eller flera ärendehanteringssystem
• Vana av arbete i Active Directory och Windows-miljö

Meriterande är även om du jobbat med felsökning, problemhantering samt har erfarenhet av att jobba med ITIL-processer.
För denna tjänst är det av stor vikt att du som person är stresstålig och strukturerad. Det är viktigt att du är social och trivs med att ha nära kundkontakter då detta är en central del av arbetet. Du är även tålmodig och har en pedagogisk ådra för att kunna hjälpa kunderna på bästa möjliga sätt.

Vill du bli en av oss?

Sök då tjänsten genom att klicka på knappen och följ anvisningarna.
Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna vår konsultchef Anne Eklöf på telefon 08- 555 350 62.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: helpdesk helpdesktekniker first line support 1st line support servicedesk

Om företaget
Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-03
Ange följande referens när du ansöker: 860
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Wise IT AB

Adress
Wise IT AB
Sveavägen 13 BOX 22 109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1828290

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT AB: