Helpdesk, IT-support, Service-desk, you name it!
Joblink Norden AB / Supportteknikerjobb / Malmö
2015-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk, IT-support, Service-desk, you name it!" (publicerad 2015-06-24) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Joblink Norden AB i Malmö,
Lomma,
Vellinge,
Lund,
Trelleborg eller i
hela Sverige Är du en IT-intresserad, IT-kunnig och serviceinriktad person med relevant utbildning inom området, då ska du titta hit!
Joblink har lång erfarenhet av rekrytering och bemanning av kvalificerade tjänster, och en lång rad goda referenser. Vi är ett lite mindre företag och betydligt mer personliga i vårt arbetssätt. Det ska vara enkelt och trevligt för både kandidater och företag att jobba med oss, samtidigt som vi garanterar högsta kvalitet genom hela processen. Vi agerar främst i Öresundsregionen, men även utanför detta område om det behövs för specifika önskemål.
För att lyckas som Helpdesk-tekniker...:
• Vet du att:
• Det absolut viktigaste i rollen självklart är ett jättestort intresse för IT. Finns det naturligt kommer det oftast lika naturligt att du vill fortsätta utvecklas inom området.
• För att du ska lyckas och trivas ska du inte ha svårt för att kunna hålla högt tempo i kombination med hög kvalitet. Du måste ha ett inre lugn som gör att du klarar av att serva varje enskild användare samtidigt som du tillsammans med ditt team har en tydlig SLA att arbeta emot.
• Användaren alltid ska sättas i första rummet och du därför måste kunna anpassa svaren på många olika människors frågor till ett relevant språk för den aktuella användaren. Med andra ord, du måste kunna vara lyhörd för att alla kanske inte har samma IT-kunskaper som du själv.
• Du har en serviceinriktad personlighet och trivs med att per telefon och mail möta många olika sorters användare varje dag. Du är hjälpsam och brukar vara den som dina nära och kära vänder sig till när de har tekniska problem hemma.
• Din röst och personliga inställning är väsentliga för att de du pratar med ska känna att de blir trevligt bemötta, så att du som person är glad och utåtriktad är också något som är mycket viktigt.
Vi erbjuder!:
Uppdraget ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Joblink AB och arbeta ute hos uppdragsgivaren. Bli en del av vårt framgångsrika Konsultteam!
• Tillträde:våren 2015
• Omfattning: 100 %.
• Placering: Malmö
Kvalifikationer::
Helst en eftergymnasial/KY/YH-utbildning inom IT. Det kan dock räcka med gymnasiekompetens om du har andra relevanta arbetslivserfarenheter eller lästa kurser där du har erhållit ungefär samma kunskaper.
Vi ser att du har fräscha kunskaper inom:
• Ärendehantering
• Felsökning
• Citrix
• Exchange
• Kommunikation/Nätverk TCP/IP
• DNS
• DHCP
• AD
Vi ser gärna att våra sökande är juniora och i uppstarten av sin karriär (0,5-1,5 års erfarenhet) med några jobb eller intressanta praktikplatser i bagaget. Vi vill nämligen att den vi anställer ska utvecklas med oss, eller eventuellt vidare med någon av våra kunder. Alternativt kan du precis vara klar med din utbildning inom IT.
Ansökan::
Vänta inte med din ansökan. Skicka in din CV redan idag. Vi jobbar med löpande urval! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
mathilda.wasting@joblink.se alt 0723-65 34 20 alt Emma Hagelberg 0720-50 20 66
Publiceringsdatum2015-02-06Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMathilda Wasting 0723-653420
FöretagJoblink Norden AB
AdressJoblink Norden AB
Södergatan 14
21134 Malmö
KontorsadressSödergatan 14 21134 Malmö
Jobbnummer 2157854
Observera att sista ansökningsdag har passerat.