Helpdesk/IT-support med kunskaper i danska till Skandinaviskt fö

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2013-02-20

Företaget
Företagets verksamhet bygger på att tillhandahålla tjänster inom el, vs och ventilation. De arbetar med små serviceuppdrag och även mer omfattande entreprenadprojekt där de har ansvar för alla installationer i till exempel kontor, bostadshus, industrier och byggnader. Företaget är verksamt i Skandinavien och finns representerade med flera lokala kontor i dessa länder. Till IT-avdelningen på huvudkontoret i södra Stockholm behövs nu förstärkning i form av en helpdesk-tekniker som ska arbeta mot internanställda i Danmark.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som helpdesk-tekniker kommer du att arbeta med support och ta emot samtal samt ärenden via mail och ärendehanteringssystem från dina kollegor internt, främst från Danmark men vid behov även svenska och norska kollegor. Huvudfokus ligger på att informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning. I rollen som support är du delaktig i hela processen från att ta emot och registrera ett ärende, till att följa upp och rapportera tills ärendet avslutas och stängs.

Tjänsten innefattar varierande uppgifter som lösenord/kontohantering, klientsupport Win7/WinXP via fjärrsupport, Citrix, verksamhetsspecifika system (främst ta felanmälan och lägga till Backoffice), hantera beställningar av hårdvara, konton och telefonitjänster m.m.

Kvalifikationer
• Utbildning inom IT
• Minst sex månaders erfarenhet av firstline support
• Kunskaper i; Active Directory, Microsoft Exchange, Windows XP
• Erfarenhet av Microsoft Office 2003/2007 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
• Goda kunskaper i svenska och danska

Dina personliga egenskaper
För att passa i rollen är du serviceminded, nyfiken och strukturerad. Du ska inte bara kunna lösa de tekniska delarna av problemen utan också i dialog med användaren kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren. Det är därför av stor betydelse att du är social, pedagogisk och kan förmedla dina kunskaper inom IT-området.

Övrig information:

Start: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid
Plats: Södra Stockholm
Lön: Marknadsmässig lön
Kontakt: Bravura tel. 08-40024050

Sökord: Servicedesk, Servicedesk, Firstline, Firstline, Data/IT, Data/IT, Support, Support, Stockholm, Stockholm, helpdesk-tekniker, helpdesk-tekniker, danmark, danska, stockholm

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Riddez

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1472519

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: