Handledare / jobbcoach till Rusta och Matcha i Kalix
Clustera Sverige AB / Personaltjänstemannajobb / Kalix
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Kalix,
Haparanda,
Luleå,
Överkalix,
Övertorneå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clustera Sverige AB i Kalix,
Luleå,
Överkalix,
Boden,
Piteå eller i
hela Sverige Handledare till Kalix
Om oss
Clustera är en del av APM Group som startades 1994 i Australien. Koncernen har över 7500 medarbetare med verksamhet i 11 länder på mer än 800 platser runt om i världen. APM levererar tjänster med fokus på att få deltagare närmare en anställning och utbildning samt hjälper varje år över en miljon människor att leva ett bättre liv.
Vad innebär det att vara en del av Clusteras team?
Clustera är ett etablerat bolag där det är högt i tak och kreativitet och nytänkande välkomnas. Vi ingår i en global koncern med lång erfarenhet från internationella matchningstjänster. Med stabil värdegrund vägleder vi i alla lägen. Vi söker ständigt efter nya duktiga medarbetare som delar våra värderingar och kan komplettera vår organisation.
På Clustera tror vi på människors förmågor och brinner för att stödja och lyfta människor. I arbetet möter vi människor där mötet med oss ska ha resulterat till motivation och inspiration till nya möjligheter för våra kunder och samarbetspartners, men även för oss själva och samhället.
Vad innebär tjänsten?
Som handledare/jobbcoach kommer du ansvara för planering, dokumentation samt coachning av våra deltagare som söker arbete eller behöver stöd med att börja studera.
Det är viktigt att du är driven, självgående, resultatinriktad, målmedveten och har erfarenhet av att handleda samtidigt som du också aktivt hjälper deltagarna att söka arbete. Nätverkande är en stor och viktig del av det dagliga arbetet för att uppnå målet.
Tjänsten är på deltid, 50-75%, med placering på vårt kontor i Kalix. Vi ser gärna att du har erfarenhet som handledare/jobbcoach inom Rusta och Matcha sedan tidigare.
Du behöver uppfylla följande krav enligt alternativ 1 eller 2 för att arbeta som handledare.
Alternativ 1
Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Flytande svenska i tal och skrift.
Som sökande behöver du ha minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år. Studier och arbetslivserfarenheten måste intygas.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och talar och skriver flytande svenska.
Du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning
Studier och arbetslivserfarenheten måste intygas.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Fler språk utöver svenska och engelska är meriterande.
Sista dag att ansöka är 10 juli 2024. Sök gärna tjänsten så snart som möjligt, då intervjuer sker löpande och anställning kan ske innan sista ansökningsdag.
Start: Augusti/september.
Vad vi kan erbjuda dig
Varje medarbetare är lika viktig i Clusteras framgång! Clusteras personal är organisationens viktigaste resurs och därför är det självklart att erbjuda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, och därmed vill vi skapa möjlighet för dig att arbeta med det du har passion för. Tillsammans med din coachande chef bygger du din karriär, för att du ska kunna fortsättas att utvecklas och förverkliga dina mål och drömmar!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Clustera Sverige AB (org.nr 556743-1365)
Arbetsplats Clustera
Jobbnummer 8738955
Observera att sista ansökningsdag har passerat.