Handläggare Tillståndsenheten
Helsingborgs kommun / Administratörsjobb / Helsingborg
2022-08-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare Tillståndsenheten" (publicerad 2023-04-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg,
Klippan eller i
hela Sverige Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.
Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.
Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen
Tillståndsenheten ansvarar för tillståndsgivning och tillsyn enligt alkohollagen, lagen om tobak och liknande produkter samt viss annan speciallagstiftning. I uppdraget ingår även att hålla utbildningar och att delta i andra förebyggande insatser med målet att värna folkhälsan. På enheten eftersträvar vi att ha en lösningsorienterad kultur där vi aktivt samverkar med andra aktörer. Vi är måna om varandra och hjälps alltid åt för att klara vårt uppdrag. En rolig del av vårt uppdrag, som vi värdesätter högt, är vår dialog med krögare och handlare i staden. Nu behöver vi anställa en ny kollega då en till av våra uppskattade kollegor slutar för att göra tingsnotarietjänstgöring. I samband med intervju kommer vi att be dig göra ett arbetsprov. Vi har planerat att ha intervjuer fredagen den 9 september (förmiddag).
Publiceringsdatum2022-08-18Dina arbetsuppgifterVi erbjuder ett spännande uppdrag med stor variation i en engagerad och kundorienterad enhet. Du kommer att handlägga, utreda och administrera ansöknings- och åtgärdsärenden enligt lagen om tobak och liknande produkter samt alkohollagen och exempelvis genomföra tillsyn på försäljningsställen, serveringsställen och i rökfria miljöer. Du förväntas tillsammans med gruppen driva, planera och strukturera enhetens arbete. Arbetet innebär bland annat kvalificerad ärendehandläggning med juridisk och ekonomisk bedömning, men även administrativa sysslor som följer med handläggningen. En viktig del av arbetet är att på ett bra sätt ge information och på ett lättförståeligt och tydligt sätt kommunicera lagens bestämmelser till handlarna och krögarna. På tillståndsenheten pågår ett kontinuerligt utvecklingsarbete som alla medarbetare förväntas vara engagerade och delaktiga i. Arbetet ställer höga krav på integritet och professionalitet.
KvalifikationerVi söker dig som har
• en juristexamen, kandidat/magisterexamen i ekonomi med inriktning redovisning eller annan kandidat/magisterexamen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
• erfarenhet av myndighetsutövning och/eller självständigt utredningsarbete
• b-körkort och kör bil
Meriterande
• goda kunskaper i förvaltningsrätt och/eller redovisning
• erfarenhet av arbete med lagen om tobak och liknande produkter och/eller alkohollagen
Som person söker vi dig som är/har
• självgående och har ett strukturerat arbetssätt
• mycket god samarbetsförmåga och prestigelöst samverkar med andra
• pedagogisk och uttrycker dig mycket väl på svenska i tal och skrift
• god datavana och intresserad av digitaliseringsfrågor
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig information
Sista dag att ansöka är 2022-09-04
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Antal tjänster: 1
Rekryterande chef har semester v.34, eventuella frågor besvaras först vecka 35.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHelsingborgs kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157),
https://helsingborg.se Arbetsplats Helsingborgs stad
Kontakt Kommunal
Mounir Mansour
0707 23 86 63 Jobbnummer 6894182
Observera att sista ansökningsdag har passerat.