Handläggare till vår telefonkundtjänst, Åmål, 060971-2007
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Åmål,
Säffle,
Karlstad,
Lidköping,
Arvika eller i
hela Sverige Referens: 060971-2007
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker
Handläggare till Försäkringskassans nationella telefonkundtjänst för partners
för placering i Åmål/Säffle
Ca 25 tjänster, tillsvidare
Publiceringsdatum2008-01-03Dina arbetsuppgifterArbetet som handläggare vid kundcentret innebär att du har kontakt med partners via telefon och e-post. Med partners avses exempelvis arbetsgivare, tandläkare, läkare etc. Du informerar om gällande regelverk, sjukförsäkringen och arbetsgivarens ansvar för rehabilitering. Du handlägger försäkring för sjuklönekostnader, sköter upprättande av intyg för nystartsjobb, samt ansvarar för support av självbetjäningstjänster för partners. I uppgifterna ingår även att förmedla kontakter med Försäkringskassans Lokala och Nationella försäkringscenter.
Kompetens
För tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande (med godkänt i kärnämnena svenska, engelska och matematik). Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning, samhällsvetenskaplig utbildning på högskolenivå samt tidigare arbetslivserfarenhet från telefonkundtjänst är meriterande. Stor vikt läggs även vid din personliga lämplighet.
Du har erfarenhet av kundkontakter och sätter kundens intressen i fokus. Du är strukturerad, flexibel och stabil som person och har förmågan att självständigt driva dina ärenden. Du är intresserad av samhälls- och arbetsmarknadsfrågor och har goda datakunskaper. Du har också en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper inom socialförsäkringen.
Övrig information
Tjänsterna är tillsvidaretjänster på heltid med tillträde omgående. Några av tjänsterna kan komma att bli vikariat. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Britt-Inger Olausson, telefon 0532-24739.
Har du frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-Specialist Monica Dolk, telefon 08-786 90 00 (vxl).
Fackliga representanter för ST-FK är Agneta Smedberg, telefon 0532-24714 och för Saco-S Ulrika Thorell, telefon 0532-24730.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 060971-2007 senast den 16 januari 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Om du inte har möjlighet att skicka din ansökan elektroniskt kan du skicka den till:
Försäkringskassan, Gemensam Service, 831 84 Östersund.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Anställningstyp/arbetstiderDag
,
Heltid
,
Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-01-16
FöretagFörsäkringskassan
Bohusgatan 13
40512 Göteborg
Mer information på
www.forsakringskassan.se Jobbnummer 87814
Observera att sista ansökningsdag har passerat.