Handläggare till Överförmyndarenheten
Bodens kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun, Kommunledningskontoret i Boden Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här:
www.boden.se/jobbaibodenÖverförmyndarenheten är en verksamhet som är placerad i kommunledningsförvaltningen inom avdelningen för Kansli och service. Överförmyndarmyndigheten är en obligatorisk verksamhet inom kommunen som har till uppgift att vara tillsynsmyndighet över ställföreträdare dvs gode män, förvaltare och förmyndare.
Tillsynen ska garantera att vuxna personer med sjukdom, nedsatt hälsotillstånd eller liknade förhållande får sina ekonomiska, rättsliga och personliga intressen tillvaratagna. Överförmyndarnämndens tillsyn omfattar även förmyndares förvaltning av barns tillgångar.
Publiceringsdatum2020-12-17ArbetsuppgifterSom handläggare ingår du i en arbetsgrupp där du självständigt handlägger ärenden om god man, förvaltare och förmyndare enligt föräldrabalkens bestämmelser.
Vi söker en kvalificerad handläggare inom området för överförmyndarfrågor, följande arbetsuppgifter ingår:
• Utöva tillsyn över ställföreträdare
• Granska redovisningar från ställföreträdare
• Sköta administrativa arbetsuppgifter tex registrering
av handlingar, hantering av personakter mm
• Informera och utbilda inom verksamhetens område
• Samverka med andra myndigheter och förvaltningar
• Rekrytera och utbilda ställföreträdare
• Skriva ansökningar och yttranden till olika
rättsinstanser
• Förbättringsarbete inom den egna verksamheten, där
det ingår att vara delaktig i digitalisering av
verksamheten
KvalifikationerVi söker dig som har lämplig universitet/högskoleutbildning, inom ekonomi/redovisning eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Viktigt är att du är analytisk och självständig. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
• Erfarenhet av ärendehandläggning med
myndighetsutövning är meriterande
• Du har god förmåga att uttrycka i tal och skrift
• Du är analytisk och har förmåga att arbeta
självständigt
• Du har lätt för att samarbeta och kommunicera
• Meriterande är om du jobbat med bedömningar av ekonomiska redovisningar inom annan organisation eller myndighet.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBodens kommun, Kommunledningskontoret
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A994822".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bodens kommun (org.nr 212000-2767)
Arbetsplats Bodens kommun, Kommunledningskontoret
Jobbnummer 5493809
Observera att sista ansökningsdag har passerat.