Handläggare till Områdeskansliet, Po Södra Skåne
Polismyndigheten, Polisregion Syd / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Lund,
Kävlinge,
Malmö,
Eslöv,
Vellinge eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisområde södra Skåne har ca 650 medarbetare. Polisområdet besår av 5 lokalpolisområden (Eslöv, Kävlinge, Lund, Trelleborg och Ystad), 2 utredande sektioner (jourutredningssektionen och utredningssektionen), och ett områdeskansli där aktuell funktion är placerad.
Områdeskansliet har medarbetare placerade i Lund och Ystad, kansliets uppgift är att utgöra ett stöd till områdets polismästare bland annat med planering och uppföljning av verksamheten.
Vi söker nu en handläggare till områdeskansliet med placering i Lund.
Publiceringsdatum2019-11-14ArbetsuppgifterKansligruppen är administrativt stöd till polisområdesledningen med ansvar för att planera och följa upp verksamheten.
Som handläggare arbetar du bland annat med att
• Handlägga, bereda samt kvalitetssäkra inkomna myndighetsärenden, exempelvis förvaltningsärenden, remisser och inkomna handlingar
• Ansvara för att inkomna handlingar/ärenden hanteras korrekt
• Samverka i och samordna aktuella enhetsgemensamma ärenden/arrangemang.
• Föredra aktuell information och ärenden i olika ledningsforum
Övriga förekommande arbetsuppgifter inom Kansligruppen kan vid behov utföras.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som:
• Har eftergymnasial utbildning inom ett för arbetsuppgifterna relevant område alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Har en mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift.
• Har mycket god kunskap i Microsoft Outlook och övriga Officeprogram.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• Har erfarenhet av ärendehantering i ett stort och omfattande ärendeflöde samt av att bedöma ärendekaraktär och att genomföra lämplig handläggning av ärenden
• Har erfarenhet av beredning av remisser samt föredragning, samordning och sammanställning av ärenden.
• Har erfarenhet av att bereda arrangemang samt möten i olika sammanhang, och att dokumentera dessa möten i form av anteckningar och ärendelogg
Dina personliga egenskaper• Självständighet - Arbetsuppgifterna kräver att du har god förmåga och mod att agera utifrån din egen övertygelse. Du behöver självständigt kunna prioritera och planera. Samtidigt ser du det som en självklarhet att bidra till arbetsgruppens totala uppdrag och ansvar. Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför du ska kunna växla mellan olika arbetsuppgifter.
• Kommunikation - Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar situationen.
• Kvalitetsmedveten - Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa.
• Strukturerad - Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper
ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Lund
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 28:e november 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.seVaraktighet, arbetstid
Heltid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten, Polisregion Syd
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C33096/2019".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Polisregion Syd
Jobbnummer 4956831
Observera att sista ansökningsdag har passerat.