Handläggare till myndighet i Sundbyberg

Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Stockholm
2023-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare till myndighet i Sundbyberg" (publicerad 2023-08-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du på jakt efter ett uppdrag efter examen och vill bygga på ditt CV med värdefulla meriter? Då kan det vara just dig vi söker! Ta chansen här och få möjlighet till arbete inom den offentliga sektorn.

Om uppdraget

Vi efterfrågar nu, med start efter sommaren den 1 september, ca 4 konsulter som tillsammans ska jobba med handläggning inom skuldsanering. En exemplarisk väg in i myndigheternas värld, där du med hjälp av dina juridiska förmågor ska utreda, bedöma och besluta i ärenden. Arbetstiderna är kontorstider och fria mellan 07 -18 med kontor beläget centralt i Sundbyberg.

Inför denna roll krävs en godkänd UC-kontroll och kommer därmed genomföras som en del av rekryteringsprocessen.

Publiceringsdatum
2023-06-01

Arbetsuppgifter
• Utreda förutsättningarna för skuldsanering.

• Besvara telefonförfrågningar avseende skuldsanering.

• Besluta om avslag, avvisning och avskrivning enligt skuldsaneringslagen där förutsättningar för skuldsanering inte finns.

• Lämna förslag till skuldsanering och besluta om sådan där förutsättningar finns

• Hantera arbetsuppgifter med anledning av skuldsaneringens betalningstjänst.

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning, vi ser gärna att du har en jur.kand

• Minst 1 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter

• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Alicia Belila
alicia.belila@bemannia.se

Jobbnummer
7845601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: