Handläggare till Kundcenter för privatpersoner med placering i V

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Köping eller i hela Sverige

Referens: 044828-2010
Ett antal handläggare till Kundcenter för privatpersoner
Placering Kundcenter Västerås
Arbetsuppgifter och ansvar
• Ta emot kundärenden via telefon och e-post
• Ge kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och självbetjäningstjänsterna
• Aktivt sälja in självbetjäning/stödja kunderna vid självbetjäning
• Ge stöd vid anmälan av t.ex. föräldrapenning och sjukfall
• Utföra kompletteringar och justeringar i ärenden
• Utfärda intyg
• Informera och vägleda kunden rätt inom och utanför Försäkringskassan
• Kontrollera, komplettera och rimlighetsbedöma uppgifter
• Besluta i vissa ärenden och verkställa besluten
• Bedöma rätten till ersättning och göra prognoser
• Dokumentera och registrera relevant information kopplat till kundens ärende
• Bidra till ökad kunskap hos kunden om och påverka attityder/positiv inställning till socialförsäkringen
• Ansvara för att arbeta mot mål och göra nödvändiga prioriteringar i sitt arbete för att målen ska uppnås
• Ansvara för att följa beslutade handläggningsprocesser och regler
• Som handläggare på Kundcenter har du kontakt med Försäkringskassans kunder per telefon och e-post i snitt 75% av din arbetstid 

Publiceringsdatum
2010-06-02

Kvalifikationer
För tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande.
Som handläggare i Kundcenter är det viktigt att du är kvalitetsmedveten. Du är flexibel och stabil som person och har förmågan att självständigt driva dina ärenden. Din kommunikativa förmåga är mycket god i såväl tal som skrift. Du är intresserad av samhälls- och arbetsmarknadsfrågor och har goda datakunskaper. Du har erfarenhet av kundkontakter, har förmågan att sätta kunden i fokus och har en mycket hög känsla för service. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kundservice med liknande arbetsuppgifter t.ex. telefonförsäljning, arbete med information och vägledning till kunder.  Det är också meriterande om du kan tala flera språk. För tjänsten krävs också erfarenhet av administration.

Övrig information
Tjänsterna är tidsbegränsade under tiden 2010 09 01 - 2011 02 28. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Arbetstiden är schemalagt skiftarbete med kvälls- och helgarbete. Våra öppettider är;
Måndag - fredag kl: 8.00 - 21.00, lördag kl: 8.00 -15.00 och söndag kl: 15.00 - 21.00.
Mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta platschef Eva Sjögren, telefon 010 -119 23 00. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Tiina Hyvönen, HR-specialist, telefon 010-116 93 14. Fackliga kontaktpersoner är för ST Elisabeth Ringsgård 010-119 21 96 och för SACO Pernilla Strömberg 010-119 23 28.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 044828-2010 senast den 18 juni 2010. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
667308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: