Handläggare till Krokom Vatten

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

- Ett jobb med plats för Gemenskap, glädje och utveckling
Krokom växer och vi behöver förstärka vår organisation inom administrationen. Därför söker vi en erfaren Handläggare med inriktning mot kommunikation och kundfrågor för anslutningsärenden.
En dag som Handläggare på Krokom Vatten
Hos oss på Krokom Vatten är du en av två handläggare som ansvarar för kundkontakter och ärenden i samband med att kunder vill ansluta till VA-nätet eller har frågor om sin befintliga anslutning och sin faktura. De inkommande ärendena handlar bland annat om nya anslutningar, förändrade VA-installationer och olika inkommande ansökningar och kostnader kopplade till detta.
I ditt arbete ställs du löpande inför juridiska frågeställningar gällande ledningsrätter, skadeärenden och tvister. Du deltar vid utveckling av handläggningsrutiner och hanterar även kontakter med myndigheter. Vår verksamhet bedrivs utifrån lagen om allmänna vattentjänster, våra allmänna bestämmelser samt VA-taxan. Rättssäkerhet är avgörande för verksamheten.
Som handläggare deltar du i bygglovsprocessen och ger input utifrån VA-verksamhetens krav och behov. När en anslutning fått bygglov analyserar du bygglovet för att kunna fatta beslut om anslutning och skriver avtal.
Du kommer även att ha ansvar för samordning och publicering av informationen på vår hemsida.
Som handläggare hos oss arbetar du i ett brett kompetensfält med kommunikation, teknik, ekonomi och juridik.
Din kompetens
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom VA och/eller flera års arbetslivserfarenhet från branschen. Du har bred och flerårig erfarenhet av arbete med kundkontakter. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i svenskt tal och skrift. Det är även viktigt att du har förmågan att kunna läsa och förstå lagtexter.
Du tycker om att arbeta noggrant och strukturerat, har hög serviceförmåga och är lösningsorienterad, engagerad och prestigelös. Kunden i fokus är en självklarhet för dig och du är van att hantera kundkontakter på telefon och mejl men även i personliga möten.
Din förmåga att samarbeta och skapa goda relationer hos kund och kollegor är viktig för oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Meriterande är högskolestudier inom teknik, ekonomi eller juridik, erfarenhet av att tillämpa taxor och föreskrifter inom VA samt kunskaper och erfarenheter från VA- eller byggbranschen, lantmäteri, stadsbyggnad eller vana att läsa kartor och ritningar.
B körkort är ett krav.
Utvecklas med glädje
Vi står inför en stor utveckling i kommunen och vår verksamhet, både nya områden som ska byggas men även utveckling av vårt interna arbetssätt ger dig möjlighet att utvecklas tillsammans med en relativt liten och "nära" organisation med mycket glädje.
Övrig information
Anställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Publiceringsdatum
2022-03-18

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Krokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
VA-chef
Katarina Fredriksson
katarina.fredriksson@krokom.se
0640-164 41

Jobbnummer
6453080

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: