Handläggare till enheten för Innovation och forskningsanslag, VL
Västerbottens läns landsting, Stab för forskning och utbildning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerbottens läns landsting, Stab för forskning och utbildning i Umeå,
Skellefteå eller i
hela Sverige Vi bygger en god hälsa och en bra livsmiljö i Västerbotten - vill du vara med och göra skillnad? Vårt huvuduppdrag är hälso- och sjukvård, tandvård, habilitering, rehabilitering och folkhälsoarbete. Landstinget ansvarar också för den högspecialiserade sjukvården inom norra sjukvårdsregionen samt för forskning, utbildning och utveckling. "Ständigt bättre - Patienten alltid först!" är vår värdegrund och kompass när vi dagligen arbetar för en rättvis välfärd.
Vi söker nu en Handläggare till enheten för Innovation och forskningsanslag.
Staben för forskning och utbildning leder, initierar och följer upp landstingets engagemang i forsknings- och utbildningsfrågor samt driver verksamhet som är relaterad till forskning, utbildning och innovation.
Staben omfattar fyra enheter varav en är enheten för innovation och forskningsanslag som arbetar för att underlätta introduktion av innovationer i vården, stödjer personal som vill söka externa forskningsanslag och hanterar Alf- och Tua-medel för forskning och landstingets egna forskningsanslag.
Publiceringsdatum2018-03-12ArbetsuppgifterSom handläggare inom enheten för Innovation och forskningsanslag arbetar du med planering, administration och uppföljning av landstingets innovationsprojekt oftast med extern finansiering från olika nationella och internationella finansiärer. I arbetsuppgifterna ingår att svara för administrativt stöd för vissa projekt t.ex. boka möten, föra mötesanteckningar och assistera projektledaren med i övrigt vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Du ingår i FoU staben, enheten för innovation och forskningsanslag. Arbetet är av förhållandevis självständig karaktär.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning gärna med anknytning till hälso- och sjukvården. eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi förväntar oss att du arbetar självständigt, har en mycket god förmåga att organisera och planera samt att du är noggrann. Stor vikt kommer även att fästas vid den kommunikativa skickligheten. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet av administrativt arbete inom administrativa system i landsting eller universitet är meriterande. Viss erfarenhet av hälso- och sjukvård är önskvärd.
Du är även kunnig i Microsoft Office-program såsom Word, Excel och Powerpoint.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse., upphör: Allmän visstidsanställning i ca ett år.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-25
Ange följande referens när du ansöker: sasv 18-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÖrjan Norberg
orjan.norberg@vll.se 070-309 18 68
FöretagVästerbottens läns landsting, Stab för forskning och utbildning
AdressVästerbottens läns landsting, Stab för forskning och utbildning
Box 172
90189 Umeå
Kontorsadress90185 Umeå
Jobbnummer 4014581
Observera att sista ansökningsdag har passerat.