Handläggare Teknisk support 1st line
AllTele / Elkraftsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elkraftsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AllTele i Skellefteå,
Umeå,
Vilhelmina,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige AllTeles affärsidé är att erbjuda telefoni och bredband till alla, och att våra erbjudanden ska uppfattas som enkelt, nära och prisvärt. Vi levererar en komplett produktportfölj med fast telefoni, IP-telefoni, fiberbaserade bredbandstjänster i stadsnät, bredband via ADSL samt mobilt bredband. Vi följer noga marknadens utveckling och anpassar Bolaget efter kundernas behov. En av entreprenörskap präglad organisation. För att säkerställa en hög servicenivå bedriver AllTele kundserviceverksamheten i egen regi.
Befattningsbeskrivning
Ansvarsområden : Via telefon och mail lösa kunders problem eller frågor kring AllTele s tjänster.
Arbetsuppgifter : Via checklistor genomgå felsökning och lösa kundproblem. Vid större/svårare problem lägga ärende via ärendehanteringssystem till 2nd line. Vi lägger stor vikt på att man ska trivas och må bra på jobbet och i gruppen, ett ansvar som ligger på varje anställd att bidra till. Befogenheter : Eskaleringsbeslut på utdragna ärenden.
Resultatansvar : Ta eget ansvar för att uppnå avdelningens uppsatta mål samt jobbar effektivt och mot företagets resultatmål.
Rapporteringsansvar :Rapporterar till teamchef
Kunskapskrav Tekniskt intresse, gärna erfarenhet inom telekom/nätverk.
Utbildning : Gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot teknik.
Tidigare erfarenhet : Telekom och nätverk, erfarenhet av serviceyrke.
Kunskaper och färdigheter : Analytisk, tycker om att lösa problem, god kommunikativ förmåga samt pedagogisk i sitt sätt att förklara, kräver ibland stort tålamod då uppgifterna innefattar ibland guidning att hjälpa kunden ta fram teknisk information som behövs i felsökningen. Stor vikt läggs även på god service känsla.
Språkkunskaper : Svenska god i tal och skrift, engelska god i tal och skrift, gärna ytterligare språk är ett plus.
Personliga egenskaper : Stort tålamod, kundvänlig i alla lägen, klara arbete under stor press, god samarbetsförmåga är ett krav.
Övrigt : Oregelbunden arbetstid kan förekomma såsom helger och kvällar.
Publiceringsdatum2011-04-02Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMichael Ohlsson, Team Chef Teknisk Support,
michael.ohlsson@alltele.seFöretagAllTele
AdressAllTele
Box 42017
12612 Stockholm
Jobbnummer 893240
Observera att sista ansökningsdag har passerat.